آی‌فون ۱۱ از قلم هوشمند اپل پشتیبانی خواهد کرد

ظاهرا قرار است آی‌فون 11 اپل (یا آی‌فون XI یا هر نام دیگری که کمپانی برای این محصول انتخاب نماید) با یک مشخصه جدید نسبتا جالب روانه بازار شود. به گفته تحلیل‌گران موسسه Citi Research، آی‌فون نسل بعد از اپل پنسیل پشتیبانی خواهد کرد.

از زمان معرفی اولین نسل از اپل پنسیل، این ابزارجانبی صرفا با آ‌ی‌پدها کار کرده است. لذا در صورت پشتیبانی آی‌فون جدید از قلم اپل، این پدیده نشان‌دهنده تغییری چشمگیر در فلسفه غول کوپرتینویی است. این اقدام با حرف و حدیث فراوانی همراه است. تحلیل‌گران موسسه Citi به‌طور معمول بر روی مسائل مالی کمپانی‌ها تمرکز نموده و قابلیت‌های محصولات آینده آن‌ها را پیش‌بینی نمی‌کنند. لذا در این مورد، هیچ‌گونه سوابقی وجود ندارد که با بررسی آن‌ها بتوانیم میزان صحت‌وسقم اطلاعات منتشر شده را ارزیابی نماییم.

گزارش موسسه Citi ضمن اشاره به قابلیت پشتیبانی از قلم استایلوس به موارد متعدد پیش‌تر اعلام شده در خصوص خانواده آی‌فون 11 اشاره می‌کند. این هندست‌ها احتمالا از باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر و نمایشگرهای مشابه با مدل‌های فعلی آی‌فون XS، آی‌فون XS مکس و آی‌فون XR برخوردار خواهند بود. همچنین 2 مدل گران‌قیمت‌تر آی‌فون نسل آینده احتمالا از دوربین‌های پشتی سه‌گانه بهره خواهند برد. دوربین جلویی گوشی احتمالا دارای رزولوشن 10 مگاپیکسلی است؛ در حالی‌که نمونه‌های پشتی از رزولوشن 14 مگاپیکسلی برخوردار هستند.

تحلیل‌گران موسسه Citi معتقدند که طی سال جاری، اپل ساختار قیمت‌گذاری خود را تغییر نخواهد داد و قیمت‌گذاری مدل جانشین آی‌فون XS از 999 دلار آغاز خواهد شد. در حالی‌که هندست جانشین آ‌ی‌فون XS مکس با برچسب قیمتی 1099 دلاری و بالاتر عرضه می‌شود. قیمت‌گذاری نسل جدید آی‌فون XR نیز از 749 دلار شروع خواهد شد.

چندین شایعه مطرح شده طی سال گذشته نشان دادند که آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس، نخستین اسمارت‌فون‌های اپلی با قابلیت پشتیبانی از قلم خواهند بود؛ اما چنین اتفاقی رخ نداد. آیا امسال این سناریو تحقق خواهد یافت؟

شما در این زمینه چه‌طور فکر می‌کنید؟ آیا در کنار آی‌فون از قلم استایلوس استفاده خواهید کرد؟ در صورت لزوم پرداخت هزینه اضافی جهت خریداری این قلم (که با توجه به رسوم گذشته اپل امری محتمل است) تصمیم شما به چه ترتیب خواهد بود؟

نوشته آی‌فون 11 از قلم هوشمند اپل پشتیبانی خواهد کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.