آی‌فون X بیش از آی‌فون ۸ و آی‌فون ۸ پلاس فروش دارد

آی‌فون ۸ و آی‌فون ۸ پلاس اواخر ماه سپتامبر و آی‌فون X نیز اوایل ماه نوامبر روانه بازارها شدند. با این‌که آی‌فون ۸ و برادرش قبل از رسیدن سوگولی اپل زمانی بیش از یک ماه فرصت داشتند تا خودی نشان دهند، اما گزارشات جدید نشان می‌دهند که آی‌فون X علی‌رغم زمان عرضه کمتری که داشته، بیش‌تر از دو آی‌فون دیگر به فروش رفته است.

آی‌فون X

مطابق خبری که Business Insider به نقل از داده‌های گزارشات شرکت تحلیلی Mixpanel منتشر کرده، علی‌رغم قیمت بالاتر و زمان عرضه محدودتری که آی‌فون X داشت، توانست فروش بیش‌تری را نسبت به دو آی‌فون دیگر امسال به ثبت برساند.

همان‌گونه که نمودار مقایسه‌ای فروش آی‌فون‌های امسال را می‌بینید، فروش آی‌فون X با شیب بسیار تندی که داشت توانست از آی‌فون ۸ و ۸ پلاس بگذرد. قبل از ارائه این گزارشات شنیده بودیم که روند فروش آی‌فون ۸ و آی‌فون ۸ پلاس چندان خوب پیش نمی‌رود. ظاهرا این گفته‌ها حقیقت داشته و تنها پرچم‌دار واقعی امسال اپل توانست آن‌طور که انتظار می‌رفت ظاهر شود.

البته باید اشاره کرد که نمی‌توان کاملا به این اعداد و ارقام اعتماد کرد. اپل پیش از این مقادیر رسمی فروش آی‌فون‌های خود در هفته اول و دیگر زمان‌ها را منتشر می‌کرد، اما این شرکت رویه موردنظر را اخیرا متوقف کرده است. بدین ترتیب بسیاری از افراد مجبورند به داده‌های شخص ثالث تکیه کنند. به هر حال همان‌گونه که اطلاعات داده‌های میکس‌پنل نشان می‌دهد، تقاضا برای آی‌فون ۸ و ۸ پلاس آن‌گونه که انتظارش را می‌کشیدیم دلچسب نیست.

دلیل این امر را نیز به کاربرانی که منتظر آی‌فون X ماندند تا ببینند ارزش پرداخت ۱۱۰۰ دلار را دارد یا خیر، نسبت داده شده است. البته نمی‌توان گفت که آی‌فون ۸ و برادرش شکست خوردند اما با توجه به صفحه نمایش اولد، قابلیت امنیتی جدید با نام فیس آی‌دی و نمایشگر لبه به لبه‌ای که آی‌فون X دارد، تصورش سخت نیست که بدانیم چرا کاربران با وجود قیمت بیش‌تر، آن را به دو آی‌فون دیگر ترجیح می‌دهند.

نوشته آی‌فون X بیش از آی‌فون ۸ و آی‌فون ۸ پلاس فروش دارد اولین بار در پدیدار شد.