ابرآروان از برندگان مسابقات جهانی مهارت تقدیر کرد

 
شرکت «ابرآروان» فعال در حوزه ارائه خدمات ابری از مدال‌آوران مسابقات جهانی worldskill 2019 یا مهارت ۲۰۱۹ تقدیر کرد. ابرآروان برای نخستین بار در این دور از مسابقات اسپانسر «پارسا یوسفی» یکی از شرکت‌کنندگان این مسابقات در رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه بود.
 پویا پیرحسینلو، مدیرعامل شرکت ابرآروان در نشست خبری در مورد این مسابقات و چگونگی حمایت از شرکت‌کنندگان گفت: « ما برای حمایت و پشتیبانی از پارسا یوسفی تجهیزات، سرورها و منابع زیرساختی لازم را برای او فراهم کردیم و هزینه‌ها را متقبل شدیم.»
او ادامه داد: « تیمی ٧ نفره از کارشناسانی که متخصص هستند و تجربه حضور دراین مسابقات را داشتند،تشکیل دادیم تا در کنار پارسا باشند و راهنمایی‌ها و آموزش‌های لازم را به او بدهند. به این ترتیب او برای مسابقات آماده شد.»
 
مسابقات worldskill یا مسابقات جهانی مهارت بزرگترین رویداد آموزشی حرفه‌ای است و هر دو سال یک بار در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. چهل و پنجمین دوره این مسابقات نیز در کازان روسیه برگزار شد و تیم اعزامی از ایران از میان ۵۶ رشته این مسابقات در ۱۰ رشته به رقابت پرداخت. در این مسابقات «پارسا یوسفی» در رشته «مدیریت سیستم‌های تحت شبکه» مدال نقره، «مهیار جابری» در رشته «راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت» مدال برنز و «حسین مکتوبیان» در رشته «فناوری‌های وب» دیپلم افتخار دریافت کردند. در رتبه‌بندی کشورها در این دور از مسابقات، ایران رتبه پانزدهم را کسب کرد که نسبت به دو سال پیش ۲۴ پله صعود داشته است. 
 
 
در ادامه مراسم غلامرضا راز، دبیر مسابقات ملی مهارت در مورد نحوه انتخاب شرکت‌کنندگان برای مسابقات جهانی مهارت گفت: «مسابقات ملی مهارت هرسال در ایران در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود و متولی آن سازمان فنی و حرفه‌ای است. برندگان این مسابقات هر دو سال یک‌بار برای شرکت در worldskill گردهم می‌آیند،آموزش‌های لازم می‌بینند و در این مسابقات شرکت می‌کنند.»
به گفته راز در این مسابقات ۶۰ کشور حضور داشتند و ۳۰۰ شرکت‌ مطرح و بزرگ دنیا اسپانسر این مسابقات می‌شوند و تجهیزات و امکانات در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند. او همچنین تاکید کرد: « امسال کشورهای توسعه یافته با فناوری‌های پیشرفته به تجهیزاتی مجهز بودند که تیم‌های ما به دلیل تحریم‌ها به آنها دسترسی نداشتند و ایران حتی اجازه شرکت در برخی از رشته‌ها را نیز نداشت. به همین خاطر این دوره از مسابقات برای ما خیلی سخت بود اما از نظر ترکیب کارشناسان و بچه‌ها تیم خوبی داشتیم.»
 
حمایت از برندگان مسابقات مهارت
در ادامه پارسا یوسفی برنده مدال نقره در «رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه» در مورد روند مسابقات گفت: «شرکت کنندگان با کارشناسان و راهنماهای خود وارد این مسابقات می‌شوند. مسابقه در ۴ روز برگزار می‌شود. در این ۴ روز در هر رشته اسپانسرهای مختلف پروژه‌هایی براساس سناریوهای واقعی تعریف می‌کنند و شرکت کنندگان باید در ۴ روز پروژه‌ها را پیاده‌سازی کنند.»
 
 
سارا حاج ملا محمدطاهر، کارشناس همراه در رشته فناوری‌های وب نیز در مورد تجربه شرکت در مسابقات مهارت بیان کرد: «امسال شرکت ابر آروان از یکی از رشته‌ها حمایت کرد و این گام مهمی است که شرکت‌کنندگان با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط برقرار کنند. به خصوص شرکت‌کنندگان رشته‌های آی‌تی که باید به روز باشند و به همین خاطر حمایت دوستان متخصص در این رشته از اهمیت زیادی برخوردار است.»
در ادامه غلامرضا راز در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اینکه چگونه از برندگان در این مسابقه حمایت می‌شود، گفت: «در دوره‌های گذشته تسهیلاتی از سوی بنیاد نخبگان چون سرباز معلم و اولویت جذب در شرکت‌ها به این افراد اعطا می‌شد. اما متاسفانه حالا این کار صورت نمی‌گیرد. در حال‌حاضر از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری واطلاعات پیگیر هستیم تا دوباره این بنیاد حمایت‌های خود را از آغاز کند.»
 
پیرحسینلو نیز در مورد حمایت از این مدال‌آوران با اشاره به اینکه بیش از ١۵ نفر از افرادی که مدال‌آور بودند، هم‌اکنون در ابرآروان مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: «متاسفانه در کشور ما مسابقات مهارت شناخته شده نیست. به همین خاطر در حال مذاکره با سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان فناوری اطلاعات هستیم تا برای حمایت از رشته‌های آی‌تی شرکت‌کننده در مسابقات جهانی مهارت مانند رشته سخت‌افزار ، نرم‌افزار ، کلاد، امنیت، بیگ دیتا و بلاکچین با همکاری ابرآروان اقداماتی صورت گیرد. این حمایت شامل تبلیغات گسترده مسابقات مهارت در سراسر کشور و برگزاری اردوهای آمادگی و آموزشی برای شرکت کنندگان است.»
در بخش دیگری از این نشست مدال‌آوران در پاسخ به این سوال که  آیا قصد دارند در شرکت‌های بزرگ در ایران فعالیت کنند، اعتقاد داشتند که در ایران پیشنهادهای کاری خوبی دریافت نمی‌کنند و در حال حاضر بهترین شرکت‌ها برای شروع کار، ابرآروان، دیجی‌کالا و کافه بازار است.