اتحادیه جهانی مخابرات می‌گوید قیمت‌های پایین‌تر منجر به نفوذ بیشتر اینترنت نمی‌شود

ICTna.ir- اتحادیه بین المللی مخابرات سازمان ملل متحد (ITU) براساس تحقیقی مفصل می‌گوید، برخلاف باور عمومی، "کاهش قیمت اینترنت با افزایش نفوذ آن نسبت عکس ندارد" و کیفیت، آموزش و محتوای محلی مهمترین عوامل موثر بر روی روند رشد اینترنت هستند.
 
itu logo.jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس تحلیل مفصل ITU در حوزه ارتباطات سیار و ارتباطات ثابت، قیمت‌ها در سراسر جهان در حال کاهش است. براساس یافته های اتحادیه جهانی مخابرات، با وجود روند کاهشی قیمت اینترنت و برخلاف باورها، روند نفوذ اینترنت با سرعت زیادی در حال افزایش نیست و عوامل دیگری از جمله کیفیت خدمات، سطح آموزش و فقدان محتوای محلی روی این روند تاثیر بیشتری دارند.
 
Houlin Zhao، دبیر کل اتحادیه بین‌المللی مخابرات در این زمینه می گوید: " با وجود این، به نظر می‌رسد که ارتباطات و خدمات دیجیتال تا جایی که امکان پذیر باشد، همواره برای تضمین جذب وسیع‌تر اینترنت، به ویژه برای خانواده‌های کم‌درآمد و مصرف کنندگان، حائز اهمیت بوده‌ است. افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند ممکن است قادر به دستیابی به اطلاعات در مورد چگونگی حفاظت از خودشان در برابر خطرات مرتبط از جمله کرونا نباشند".
 
 
Bogdan، مدیر دفتر توسعه ارتباطات ITU هم در همین زمینه گفت: بحران کرونا به روشنی به ما نشان داد که تا زمانی که همه در امان نباشند، هیچکس در امان نیست و ما قادر نخواهیم بود از پتانسیل کامل فناوری های دیجیتال، تا زمانی که همه به هم وصل نباشند، استفاده کنیم. به گفته او، برای اتصال همه، ما باید به تمام عواملی که ممکن است از اتصال مفید افراد به هم جلوگیری کند مطلع شویم و به آن رسیدگی کنیم.
 
 
برای دانلود گزارش 187 صفحه ITU در این زمینه اینجا را کلیک کنید.