اتصال ۴۰ میلیون کاربر جدید به اینترنت تا ۲۰۲۰

 
کمپانی مایکروسافت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی دسترسی به شبکه اینترنت را برای ۴۰ میلیون نفر دیگر در جهان فراهم کند؛ این پروژه در آمریکای لاتین و آفریقا آغاز خواهد شد.
 
به گزارش انگجت، امروز نزدیک به نیمی از جمعیت جهان به شبکه جهانی اینترنت دسترسی دارند. اگرچه ماهیت این خبر مثبت است اما نشان از آن دارد که هنوز نیم دیگری از مردم جهان هنوز از هیچ نوعی از اتصال اینترنتی بهره‌مند نیستند.
 
طرح ابتکاری مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ به تلاش‌های کارآمد برای فراهم کردن دسترسی به اینترنت در سراسر خاک آمریکا منجر شد. این غول فناوری حال در نظر دارد تا همان روش را این بار در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا به کار بندد.
 
این کمپانی درصدد است تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۰ میلیون نفر را در جهان به شبکه اینترنت متصل کند. مایکروسافت در ابتدای راه بر روی جوامع روستایی و دوردست در آمریکای لاتین و آفریقای سیاه (مناطق واقع در جنوب صحرای بزرگ آفریقا) تمرکز کرده و در ادامه طرح خود را به مناطق دیگر تعمیم خواهد داد.
 
شلی مک کینلی از سرپرستان بخش فناوری مایکروسافت در پستی وبلاگی در این باره می‌نویسد: «یک فناوری بی‌سیم یا یک مدل تجاری که برای اتصال مشتریان در یک موقعیت مناسب است ممکن است برای اتصال مشتریان در موقعیت دیگری مناسب نباشد. تجربه ما نشان داده است که برای از بین بردن شکاف دسترسی به اینترنت به یک رویکرد چندذینفعی نیاز است.»