احتمالا آی‌فون ۴ اینچی اپل ظاهری مشابه آی‌فون ۵S خواهد داشت!

 

iphone-h1

به احتمال خیلی زیاد روز دوشنبه می‌توانیم شاهد یک آی‌فون جدید باشیم، به‌تازگی شایعاتی منتشر شده که می‌گوید این اسمارت‌فون شبیه به آی‌فون 5S خواهد بود و به نوعی یک به‌روزرسانی برای آن محسوب می‌شود. آی‌فون جدید که با نام آی‌فون SE شناخته می‌شود مجهز به نمایشگری 4 اینچی خواهد بود این درحالی است که امروزه کم‌تر اسمارت‌فونی را می‌توان یافت که نمایشگرش کم‌تر از 4.7 اینچ باشد.

قبلا در خبرها می‌خواندیم که آی‌فون SE ظاهری شبیه به آی‌فون 6 خواهد داشت اما شایعات جدید از شباهت ظاهری این اسمارت‌فون به آی‌فون 5S خبر می‌دهد، این به معنی استفاده از بدنه‌ای جعبه مانند و بدون انحنا، تغییر مکان دکمه‌های تغییر صدا و هم‌چنین بازگشت کلید پاور و قفل صفحه به بالای دستگاه خواهد بود. ظاهرا اپل در بخش پشتی این آی‌فون از فلز استفاده کرده و در بخش جلویی از شیشه استفاده شده است.

هرچند ممکن است آی‌فون SE در ظاهر شبیه به آی‌فون 5S باشد، اما در باطن و سخت‌افزار شاهد یک پیشرفت فوق‌العاده خواهیم بود؛ این اسمارت‌فون مجهز به پردازنده A9 اپل که در آی‌فون 6S مورد استفاده قرار گرفته در کنار چیپست اپل M9 برای دسترس‌پذیری دایمی به سیری، چیپست NFC برای انجام عملیات پرداخت و 12 مگاپیکسل دوربین که توانایی ضبط 4K را نیز دارد، خواهد بود. هم‌چنین ممکن است در آی‌فون SE شاهد ویژگی Live Photos نیز باشیم.

آی‌فون جدید در دو نسخه 16 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد، در حالی که آی‌فون 5S در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی عرضه شده بود. ظاهرا شباهت ظاهری آی‌فون SE با آی‌فون 5S بر روی قیمت آن نیز تاثیر گذار بوده و قرار است عضو جدید خانواده آی‌فون با قیمت پایه 450 دلار عرضه شود.

نوشته احتمالا آی‌فون 4 اینچی اپل ظاهری مشابه آی‌فون 5S خواهد داشت! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.