احتمالا گوشی‌های سری پیکسل قابلیت ذخیره انرژی فوق‌العاده را دریافت خواهند کرد

پیکسل

عمر باتری مسئله‌ای بسیار مهم در جهان موبایلی مدرن است. اما آخرین پرچم‍دار سری پیکسل نتوانست که وظیفه خود در این زمینه را به نحو احسن انجام دهد. عملکرد ناامیدکننده پیکسل 4 در زمینه باتری را می‌توان ضعیف‌ترین بخش تجربه این گوشی هوشمند دانست. پیکسل 4 ایکس ال عملکرد بهتری را ارایه می‌دهد، اما بازهم می‌توانست بهتر ظاهر شود. به این دلیل است که گوگل قصد دارد تا حالت مصرف انرژی فوق کم (ultra-low power mode) را برای گوشی‌های خود عرضه کند.

همان‌گونه که کاربران انجمن XDA عنوان کرده‌اند، چند خط کدنویسی به سیستم‌عامل اندروید اضافه شده که به حالت صرفه‌جویی شدید در مصرف انرژی اشاره می‌کند. این قضیه باعث افزایش طول عمر باتری و البته کاهش کیفیت تجربه کاربران می‌شود.

البته، گوشی‌های پیکسل و همچنین سایر گوشی‌های جدید اندرویدی دیگر نیز هم‌اکنون از حالت‌های ذخیره باتری بهره می‌برند. حالت ذخیره باتری، استفاده‌های پس‌زمینه، موقعیت مکانی، روشنایی صفحه و سایر عوامل را محدود می‌سازد تا بدین وسیله عمر باتری افزایش یابد. از قرار معلوم این ویژگی جدید از این نیز فراتر می‌رود.

هنوز مشخص نیست که چه چیزهایی فدای عملکرد باتری شده و یا اینکه کدام گوشی‌ها و در چه زمانی این قابلیت را دریافت خواهند کرد. پیکسل 4 محتمل‌ترین گزینه دریافت این ویژگی است، اما شاید این قابلیت برای اولین بار بر روی پیکسل 4a و یا پیکسل 5 عرضه شود.

با توجه به اینکه شرکت‌هایی مانند سامسونگ، هواوی و سایر تولیدکنندگان هم‌اکنون نیز نرم‌افزارهای اختصاصی خود را جهت بهره‌وری بهتر باتری عرضه کرده‌اند، احتمال دارد که این ویژگی‌ فقط برای گوشی‌های سری پیکسل عرضه شود. در حالت عمومی احتمال کمی دارد که این قابلیت برای اندروید 11 در نظر گرفته شده باشد.

به‌طورکلی، تکنیک‌های ذخیره باتری تابه‌حال توانسته‌اند که عملکرد مناسبی را در این صنعت از خود نشان دهند، بنابراین مشاهده اقدامات گوگل در این زمینه جالب‌توجه خواهد بود. از طرفی دیگر، بهینه‌سازی نرم‌افزاری یکی از نقاط قوت گوگل بوده، بنابراین این موضوع نیز می‌تواند به معنای پیشرفتی مناسب در زمینه افزایش طول عمر باتری باشد. امیدواریم که این‌چنین باشد، زیرا بدین‌ شیوه گوشی‌های سری پیکسل می‌توانند در بازار شلوغ گوشی‌های هوشمند، از مزیتی دیگر برخوردار شوند.

نوشته احتمالا گوشی‌های سری پیکسل قابلیت ذخیره انرژی فوق‌العاده را دریافت خواهند کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.