احتمال از کار انداختن قابلیت شارژ سریع با شارژرهای تایید نشده در گوشی‌های آی‌فون جدید

img_5a26e9e73371c احتمال از کار انداختن قابلیت شارژ سریع با شارژرهای تایید نشده در گوشی‌های آی‌فون جدید

احتمالا در آینده، شارژ سریع گوشی‌های آی‌فون جدید با استفاده از شارژرهای تایید نشده USB Type-C امکان‌پذیر نخواهد بود. یک گزارش جدید ادعا می‌کند که اسمارت‌فون آینده شرکت اپل احتمالا از قابلیت احرازهویت موسوم به C-AUTH پشتیبانی خواهد کرد. این مشخصه به‌منظور احرازهویت اتصال USB Type-C به‌کار گرفته شده و اصالت ابزارهای‌جانبی نظیر شارژرها و سیم‌های اتصالی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

img_5a25e49e2a359 احتمال از کار انداختن قابلیت شارژ سریع با شارژرهای تایید نشده در گوشی‌های آی‌فون جدید

وبسایت Macotakara گزارش می‌دهد که آی‌فون بعدی از مشخصه احرازهویت USB Type-C پشتیبانی می‌کند. در صورتی‌که کاربران گوشی خود را به یک شارژر USB Type-C تایید نشده متصل نمایند، هندست به صورت خودکار اقدام به محدود نمودن سرعت شارژ نموده و اجازه نخواهد داد تا آی‌فون با حداکثر سرعت ممکن شارژ شود.

از این‌رو کاربرانی که مایل به شارژ دستگاه خود با سریع‌ترین حالت ممکن هستند، ناچارا بایستی یک شارژر رسمی را خریداری کرده و یا از شارژرهای USB Type-C ثالث که گواهی مربوطه را دریافت نموده‌اند، استفاده کنند.

img_5a26e9e73371c احتمال از کار انداختن قابلیت شارژ سریع با شارژرهای تایید نشده در گوشی‌های آی‌فون جدید

مشخصه C-AUTH از سوی انجمن پیاده‌سازی USB طراحی شده است و اپل نیز یکی از اعضای این انجمن به‌شمار می‌آید. این استاندارد در راستای اعتبارسنجی گواهی‌نامه‌ها به‌صورت رمزنگاری شده مفید واقع خواهد شد. بهره‌گیری از این استاندارد، کارکردی فراتر از سخت‌گیری‌ها پیرامون شارژرهای تایید نشده دارد. مشخصه C-AUTH با فراهم نمودن امکان اتصال دستگاه‌های خاص به یکدیگر می‌تواند از بروز حملات ثانویه جلوگیری نماید. این موضوع برای ایمن‌سازی شبکه‌های سازمانی سودمند خواهد بود. به این ترتیب، آی‌فون با شارژرهای ۱۸ واتی به‌صورت سریع شارژ نخواهد شد. در صورتی‌که شارژر متفرقه دارای تاییدیه مربوطه نباشد، سرعت شارژ دستگاه به ۲.۵ وات یا کم‌تر محدود می‌شود. این استاندارد در ژانویه ۲۰۱۸ معرفی شده و احتمالا پاییز امسال در گوشی‌های آی‌فون جدید به‌کار گرفته می‌شود.

نوشته احتمال از کار انداختن قابلیت شارژ سریع با شارژرهای تایید نشده در گوشی‌های آی‌فون جدید اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.