احتمال استفاده اپل از مودم‌های ۵G اینتل در آی‌فون‌های جدید

مودم-5G احتمال استفاده اپل از مودم‌های 5G اینتل در آی‌فون‌های جدید

به نظر می‌رسد، تصمیم شرکت اپل مبنی بر استفاده از مودم‌های ۵G داخلی برای محصولاتش تا سال ۲۰۲۰، به‌جای استفاده از مودم اینتل، گذرا و موقتی بوده است. پنجشنبه هفته گذشته گزارشی از بعضی رسانه‌ها حاکی از آن بود که آی‌فون‌های تولید ۲۰۲۰ شرکت اپل از مودم‌های اینتل موسوم به “سانی پیک” استفاده نخواهند کرد. شایعه‌ای وجود دارد که این مودم‌ها به ویژگی‌های ۵G، وای‌فای و بلوتوث هم‌زمان مجهز هستند. به‌هرحال مشخص شده است که سانی پیک، یک مودم ۵G نیست و شرکت اینتل همچنان برای فروش و ساخت مودم ۵G به اپل در تلاش است.

با توجه به اینکه شرکت اپل دیگر از مودم سانی پیک برای محصولاتش استفاده نمی‌کند، ظاهرا انتهای کار این مودم را شاهد خواهیم بود. بعضی از کارمندان اینتل خبر داده‌اند که سانی پیک برای نسل جدید ارتقا خواهد یافت و نسل فعلی آن تولید نمی‌شود. برخی گزارش‌ها و خبرهای دیگر از خود شرکت اینتل حاکی از آن است که این شرکت در پی ساخت مودم داخل دستگاه برای آی‌فون‌های سال ۲۰۲۰ است، بدین‌صورت که یک مودم ۵G در داخل خود گوشی کار گذاشته شود.

به‌هرحال باید منتظر خبرهای تکمیل‌کننده دراین‌باره نیز بمانیم. شرکت اینتل چنین گفته است:

تعاملات و نقشه راه مشتری‌های مودم ۵G  اینتل در بازه ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ تغییر نکرده است. ما همچنان به دنبال اجرای تعهدات خود در مورد پروژه مودم ۵G هستیم.

در بررسی اینکه چرا شرکت اپل از مودم‌های سانی پیک ناراضی است، مدیران شرکت اینتل، حدس زدند که مشکلی که این شرکت در اجرای مودم‌ها داشت، عامل مهم و اصلی این تصمیم‌گیری است. اینتل امیدوار بود که در تولید جدید این تراشه از نسل سریع وای‌فای موسوم به ۸۰۲.۱۱ad WiGig پشتیبانی کند، اما مشکل فوق‌الذکر این امر را ممکن نساخت.

گزینه‌های پیش رو شرکت اپل برای مودم ۵G بسیار زیاد است. این شرکت می‌تواند از محصولات داخلی خود یا اینتل یا کوالکام استفاده کند یا حتی کمی ریسک کند و از ترکیبی از این‌ها استفاده کند. مدیاتک نیز گزارش کرده بود که جایگزین مودم کوالکام برای آیفون خواهد بود که خبرها حاکی از آن است که البته شرکت اپل مودم وای‌فای آن را برای اسپیکر هوشمند هوم‌پد سفارش داده است. شاید این صرفا یک آزمون برای مدیاتک باشد، قبل از آنکه اپل تصمیم بگیرد که از کدام مودم ۵G برای تولیدات جدید آی‌فون خود استفاده کند.

نوشته احتمال استفاده اپل از مودم‌های ۵G اینتل در آی‌فون‌های جدید اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.