احتمال تهاجم سایبری به زیر ساخت‌های کشور وجود دارد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به تهدیدات موجود در حوزه سایبر گفت: احتمال قطع اینترنت کم است اما احتمال تهاجم سایبری به زیر ساخت‌های کشور وجود دارد.
 
 
سردار غلامرضا جلالی در نشست روسای کمیته‌های پدافند غیر عامل دستگاه های اجرایی ملی اظهار کرد: شرایط امروز کشور شرایط ویژه‌ای است ، آمریکایی ها در تابستان به دنبال ایجاد تابستان داغ برای کشور ما بود اما در پاییز به این نتیجه رسیدن که اطلاعات آنها که از سوی منافقین بوده نادرست است بنابراین رویکرد خود را تغییر داده و به سمت فشار اقتصادی و افزایش تحریم ها برای تغییر رفتار رفته اند.
 
وی تهدید ترکیبی یا هیبریدی را استراتژی جدید آمریکا علیه ایران دانست و گفت: امریکا در جنگ ترکیبی مردم را هدف قرار داده و با جنگ روانی با استفاده از رسانه به دنبال ایجاد نا امیدی از انقلاب و فشار روانی و اقتصادی بر مردم و ایجاد بحران و آشوب است.
 
سردار جلالی ادامه داد: تهدیدات دیگری که می تواند متوجه کشور باشد تهدیدات سایبری است، البته احتمال قطع اینترنت کم است اما احتمال تهاجم به زیر ساخت ها وجوددارد .
 
وی با اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب در حوزه اقتصاد گفت: آمریکایی ها با استفاده از ابزار اقتصادی و پولی و ارزی به دنبال تحمیل اراده خود به دیگر کشور ها هستند، آنها با مسلح سازی ساختارهای پولی و مالی علیه ایران از این ابزار به عنوان سلاحی علیه انقلاب اسلامی استفاده می کند.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور  افزود: این تهدیدات ماهیت نظامی نیست اما با مسائل ملی و پولی ما درهم آمیخته شده و تشخیص تهدیدات برای برخی افراد و سازمان ها دشوار است. از سوی دیگر فراگیر شدن فناوری و تجهیزات موجب شده درکنار مزایایی که در آنها وجود دارد می تواند به عنوان ابزاری برای انتقال اطلاعات ما به خارج و استفاده دشمنان از این داده ها وجود دارد.
 
وی ادامه داد: سرور های شبکه های اجتماعی و مراکز جمع آوری داده ها در خارج از کشور هستند بنابراین می تواند مورد استفاده دشمنان قرار گیرد البته ما نمی خواهیم فناوری گریز باشیم اما نباید از تهدیدات آنها غافل شد.
 
سردار جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به فرآیند تهدیدات اشاره کرد و گفت: فرآیندها و تغییرات مسئله ای است که باید به آن توجه کرد به عنوان مثال هوشمند سازی اشیاء پدیده ای است که باید به آن توجه داشت ، اشیاء هوشمند قابلیت برنامه ریزی و کنترل از راه دور دارند و با برنامه نویسی می تواند با قابلیت عدم خستگی و با دقت بالا کارهای بسیاری را انجام دهد. از سوی دیگر امکان ارتباط با سایر زیر ساخت ها وجود دارد این پدید کارکرد های بسیاری دارد اما به دلیل کنترل از راه دور و در فضای سایبری قابلیت نفوذ و کنترل از راه دور را دارد پس افراد دیگر می توانند به آن نفوذ و در جهت اهداف خود استفاده کنند.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ایجاد سازوکار جدید برای مقابله با تهدیدات هوشمند سازی اشیاء را بسیار مهم دانست و گفت: باید آموزش های لازم برای بالابردن سطح علمی و آگاهی افراد و سازمان ها استفاده کنیم تا ابزار را در کنترل خود بگیریم اگر ما این تجهیزات و فناوری ها را کنترل نکنیم آنها ما را کنترل میکنند و می‌توانند آسیب های فراوانی برای کشور ایجاد کنند.