احتمال تولید آی‌فون در خارج از چین به منظور جلوگیری از پرداخت تعرفه‌های تجاری

iphone-xs-max_04-640x428 احتمال تولید آی‌فون در خارج از چین به منظور جلوگیری از پرداخت تعرفه‌های تجاری

فاکسکان، تولیدکننده طرف قرارداد اپل برای ساخت گوشی‌های آی‌فون یک کمپانی قدرتمند در صنعت تولید تجهیزات الکترونیکی چین به‌شمار می‌آید. به همین دلیل آی‌فون‌های اپل در کشور چین تولید می‌شدند و تا امروز نیز کمپانی با هیچ مشکلی در این راستا مواجه نبوده است. اما اکنون با تحمیل تعرفه‌های تجاری بر چین، آی‌فون‌ها نیز به احتمال فراوان از این موضوع متاثر خواهند شد. چنین پدیده‌ای می‌تواند افزایش قیمت اسمارت‌فون‌های اپل در کشور زادگاه کمپانی را به‌دنبال داشته باشد. همچنین ممکن است فاکسکان به منظور محدود نمودن تاثیر این تعرفه‌ها، تولید آی‌فون را به خارج از چین منتقل نماید.

iphone-xs-max_04-640x428 احتمال تولید آی‌فون در خارج از چین به منظور جلوگیری از پرداخت تعرفه‌های تجاری

به گزارش رویترز، فاکسکان برای کاهش تبعات جنگ تجاری پیش رو میان ایالات‌متحده آمریکا و چین پیرامون تاسیس یک کارخانه در ویتنام فکر می‌کند. بر اساس گزارش به منظور حفاظت از عملیات تولید در برابر جنگ تجاری، کشورهای ویتنام و تایلند به‌عنوان مقاصد موردنظر برگزیده شده‌اند.

به گزارش نشریه Vietnam Investment Review، فاکسکان و کمیته مردمی شهر هانوی برای راه‌اندازی یک سایت تولید آی‌فون در ویتنام و خنثی نمودن تبعات جنگ تجاری میان چین و ایالات‌متحده با یکدیگر همکاری می‌کنند.

foxconn-e1544005634191 احتمال تولید آی‌فون در خارج از چین به منظور جلوگیری از پرداخت تعرفه‌های تجاری

وو تین لوک، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام در گفتگو با رویترز از انجام مذاکرات با فاکسکان جهت بررسی امکان افتتاح یک کارخانه در این کشور خبر داد. کمپانی فاکسکان هنوز شخصا پیرامون این مسئله اظهارنظر نکرده است.

حتی در صورت حصول توافق و راه‌اندازی یک کارخانه نیز این اتفاق یک شبه رخ نخواهد داد. چنین اقدامی نیازمند میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری و تامین بخشی از آن توسط اپل است. بعلاوه راه‌اندازی یک کارخانه با امکان تولید آی‌فون و مطابق با استانداردهای دقیق اپل اقدامی زمان‌بر خواهد بود.

نوشته احتمال تولید آی‌فون در خارج از چین به منظور جلوگیری از پرداخت تعرفه‌های تجاری اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.