احتمال دارد جهان ۱۰ برابر آنچه فکر می‌کنیم کهکشان داشته باشد!

2 تریلیارد کهکشان!

۲ تریلیارد کهکشان! تا پیش از این فضانوردان فکر می‌کردند جهان فقط ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد کهکشان دارد، ولی پژوهش‌های جدید تعداد آنها را ۲ تریلیارد تخمین می‌زند!

جهان تازگی‌ها خیلی خیلی بزرگ‌تر شده است. به خاطر داده‌های جدید که هابل مخابره کرده، محاسبات دانشمندان حاکی از آن است که حداقل باید ۲ تریلیارد کهکشان در جهان داشته باشیم؛ برآورد جدید جهش بسیار بزرگی را نسبت به برآوردهای قبلی یعنی عدد ناچیز! ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد کهکشان نشان می‌دهد. حالا دیگر باید چهار چشم دیگر هم قرض کرد و این جمعیت عظیم کهکشان‌ها را زیر نظر گرفت، چون آنها کوچک، کم‌سو و بسیار بسیار در دوردست‌ها هستند.

در مصاحبه‌ای با نشریه پاپیولار ساینس، کانسلیس توضیح داد چگونه تیم وی به این عدد شگفت‌انگیز رسید. سال گذشته، این گروه به فرمولی رسید که چگونگی توزیع کهکشان‌ها را بر اساس اندازه توضیح می‌داد. کهکشان‌های بسیار عظیم انگشت‌شمار هستند ولی تعداد زیادی کهکشان کوچک در جهان وجود دارد. کهکشان‌های متوسط نیز کم و بیش پیدا می‌شوند.

با تحلیل تعداد کهکشان‌های کم‌فروغی که با تلسکوپ فضایی هابل قابل رویت هستند، تیم کانسلیس دریافت که تعداد کهکشان‌ها باید عددی نجومی باشد که در حال حاضر ما قادر به دیدن آنها نیستیم. این تیم تخمین زد که تعداد کهکشان‌ها حداقل ۱۰ برابر تخمین‌های قبلی است.

وقتی به زمانی برگردیم که جهان جوانکی خوش‌بنیه و ۱ میلیارد ساله بود، این کهکشان‌ها به هم فشرده بودند و تراکم آنها ۱۰ برابر چیزی بود که امروز می‌بینیم. طی گذر زمان، این کهکشان‌ها پراکنده شدند و بسیاری از آنها را کهکشان‌های بزرگ‌تر بلعیدند.

با راه‌اندازی تلسکوپ فضایی وب جیمز در سال ۲۰۱۸، احتمالاً بسیاری از این کهکشان‌های غیر مکشوف رصد خواهد شد. مطالعه این کهکشان‌ها به درک چگونگی شکل‌گیری و تکامل آنها کمک خواهد کرد. «این کهکشان‌ها معمولی‌ترین کهکشان‌های موجود هستند و با مطالعه آنها در جهان بدوی، خواهیم فهمید چگونه کهکشان‌های معمول در کنار کهکشان‌های بزرگ شکل می‌گیرند، کهکشان‌هایی که امروز با هابل قادر به دیدن آنها هستیم، غول‌هایی کمیاب که شاید از راه‌های غیرمعمولی شکل گرفته باشند.»

.

منبع: PopSci

 

نوشته احتمال دارد جهان ۱۰ برابر آنچه فکر می‌کنیم کهکشان داشته باشد! اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.