احتمال عرضه گوشی میان‌رده موتورولا موتو جی ۵ و موتو جی ۵ پلاس افزایش یافت

شرکت موتورولا در حال‌ توسعه گوشی موتو جی ۵ و موتو جی ۵ پلاس است و این موضوع مدتی پیش با انتشار یک شایعه مشخص شد. به‌تازگی، گوشی موتو جی ۵ توسط FCC تاییدیه دریافت کرده است و هم‌چنین گوشی موتو جی ۵ پلاس نیز در GPUz فاش شده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

بخشی از مشخصات‌فنی گوشی موتو جی ۵ با دریافت تاییدیه توسط رگولاتوری FCC فاش شده است و اطلاعات به‌دست‌آمده، نشان می‌دهد که این گوشی به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت مهز خواهد بود. باتری این گوشی، هم‌چین به دلیل پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، به سرعت شارژ خواهد شد.

موتو جی 5

اطلاعات فاش‌شده از این گوشی با دریافت تاییدیه FCC نشان می‌دهد که گوشی موتو جی ۵ با پشتیبانی از قابلیت NFC عرضه خواهد شد و به همین جهت، از سرویس پرداخت اندروید Pay پشتیبانی می‌کند. در همین حال، گوشی موتو جی ۵ پلاس (با شماره مدل XT1685) در GPUz فاش شده است و اطلاعات فاش‌شده توسط این برنامه، بیشتر مشخصات‌فنی گوشی میان‌رده جدید موتو جی ۵ پلاس موتورولا را که مدتی پیش فاش شده بود، تایید می‌کند. در واقع، انتظار می‌رود که گوشی موتو جی ۵ پلاس تا ماه مارس به فروش نرسد اما یک نفر توانسته تا این گوشی را پیش از عرضه عمومی در اختیار داشته باشد.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده از GPUz، موتو جی ۵ پلاس به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهد بود. قدرت این گوشی توسط تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام با فرکانس کاری ۲٫۰ گیگاهرتز برای هر هسته پردازشی تامین می‌شود و واحد گرافیکی آدرنو ۵۰۶ به منظور پردازش محتوای گرافیکی در نظر گرفته شده است. چهار گیگابایت حافظه رم به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و یک باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت از دیگر مشخصات فاش شده برای موتو جی ۵ پلاس است.

موتو جی 5

علاوه‌براین، گوشی جدید موتو جی ۵ پلاس از فناوری شارژ سریع “توربو شارژ” به سرعت شارژ می‌شود و به همین منظور، به‌نظر می‌رسد که گوشی جدید موتورولا به محصول بسیار مناسبی در میان محصولات میان‌رده مبدل خواهد شد. هم‌چنین، انتظار داریم که این گوشی به یک حسگر اثرانگشت نیز مجهز شده باشد.

قیمت فاش‌شده برای موتو جی ۵ پلاس نزدیک به ۳۶۷ دلار است اما هنوز مشخص نیست که این قیمت، برچسب قیمتی نهایی گوشی میان‌رده ۵٫۵ اینچی جدید موتورولا خواهد بود یا شرکت سازنده، گوشی میان‌رده جدید خود را با قیمت کم‌تری عرضه می‌کند. هر دو مدل، هم‌چنین به صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ ارائه خواهد شد.

تفاوت بین موتو جی ۵ و جی ۵ پلاس، آن است که موتو جی ۵ به جای چهار گیگابایت حافظه رم، تنها با سه گیگابایت رم ارائه می‌شود و هم‌چنین، انتظار داریم که موتو جی ۵ به دوربین‌های متفاوتی در مقایسه با موتو جی ۵ پلاس مجهز شود. هر دو گوشی در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلونا در اواخر ماه فوریه، معرفی خواهد شد.

منبع: Phonearena