احتمال ممنوع شدن فروش آیفون‌های اپل در آلمان!

iphone-8-11 احتمال ممنوع شدن فروش آیفون‌های اپل در آلمان!

ظاهرا شرکت کوالکام بسیار جدی است و واقعا قصد دارد جلوی فروش گوشی‌های آی‌فون 7، آی‌فون 8 و آی‌فون X در آلمان گرفته شود. از سوی دیگر اپل نیز رای صادره دادگاه را به سبک دیگری تفسیر کرده تا فقط اندکی جلوی فروش محصولات خود را بگیرد!

Apple-iPhone-X-vs-iPhone-8-vs-iPhone-8-Plus-003-1 احتمال ممنوع شدن فروش آیفون‌های اپل در آلمان!

دقیقا دو هفته قبل بود که کوالکام توانست در دادگاهی در مونیخ، استفاده غیرقانونی اپل از پتنت‌های شرکتش را به اثبات برساند و به حکم قاضی، فروش گوشی‌های آی‌فون 7، آی‌فون 8 و آی‌فون X را در آلمان ممنوع کند. اما پیش از اینکه این حکم اجرایی شود، شرکت کوالکام بایستی دست در جیب نماید و یک سپرده امن (security deposit) به مبلغ 1.3 میلیارد یورویی را بپردازد! علت این امر قطعی نبودن حکم دادگاه بود و اپل نیز می‌توان در دادگاه عالی منطقه درخواست تجدیدنظر نماید.

اکنون کوالکام توانسته است مبلغ سپرده امن برای پرونده حقوقی استفاده غیرقانونی پتنت‌هایش توسط اپل را تامین نماید و وثیقه تضمین شده‌ای معادل با 1.34 میلیارد یورو را آماده کرده و در نتیجه اپل مجبور است تا پیش از دادگاه تجدیدنظر، فروش خود را متوقف و هرگونه خرید فروش و واردات گوشی‌های فوق را به کشور آلمان لغو نماید. دادگاه همچنین دستور داده است اپل پول دیگر شرکت‌هایی را که از شرکت اپل، گوشی‌های آی‌فون‌ را برای ورود به آلمان خریداری کرده بودند، بازگرداند. این اقدامات در ادامه تلاش مشابهی بود که کوالکام بر علیه اپل در کشور چین به اجرا گذاشت. در آن ماجرا نیز اپل برخی حقوق استفاده از پتنت‌های کوالکام را نقض کرده است.

ولی اپل این ممنوعیت را به شکل دیگری توضیح می‌دهد و اعلام کرده تنها عرضه آی‌فون 7، آی‌فون 8 در 15 فروشگاه اپل در آلمان متوقف شده و شرکت نیز این کار را از همان دو هفته قبل شروع کرده است. ضمنا آی‌فون‌های X نیز با آی‌فون‌های XS جایگزین خواهند شد پس مشتریان نگران نباشند. با این حال دیگر شرکت‌ها و سایر اپراتور‌هایی که از اپل، آی‌فون خریداری می‌کنند همچنان به کارشان ادامه خواهند داد!

اکنون باید دید عواقب چنین اقدامی به کجا خواهد کشید. به علاوه اپل بر روی ارجاع پرونده و اعتراض به حکم صادره در دادگاه عالی منطقه و برگزاری دادگاه تجدیدنظر نیز تاکید کرده است. به همین علت هم باید سپرده امنی برای هر دو مدل (آی‌فون 7، آی‌فون 8) به طور جداگانه به مبالغ 668.4 میلیون یورو برای حفاظت از دارایی‌های اپل در نظر گرفته شود تا در صورت نقض حکم قبلی توسط دادگاه تجدیدنظر، زیان شرکت اپل جبران شده و عدالت رعایت گردد!

6_96033 احتمال ممنوع شدن فروش آیفون‌های اپل در آلمان!

این مناقشه طولانی مدت، مربوط به پتنت یک اختراع ثبت شده توسط شرکت کوالکام است که فناوری آن سبب تنظیم برق مصرفی پردازنده وایرلس و افزایش عمر باتری گوشی خواهد شد و گفته می‌شود شرکت اپل بدون مجوز و بدون پرداخت هزینه‌ حق استفاده از این فناوری، آن را در برخی مدل‌های آی‌فون مورد استفاده قرار داده است. حالا باید منتظر رای دادگاه تجدید نظر بمانیم تا ببینیم سرانجام کار به کجا خواهد کشید و رای به نفع کدامیک از طرفین صادر خواهد شد. شما چه فکر می‌کنید حق با کیست؟ اپل یا کوالکام؟

نوشته احتمال ممنوع شدن فروش آیفون‌های اپل در آلمان! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.