احضاریه مخفی FBI برای دسترسی به اطلاعات مایکروسافت

مایکروسافت فاش کرد یک احضاریه مخفی از پلیس فدرال ایالات متحده (FBI) دریافت کرده است که در آن درخواست شده شرکت مذکور اطلاعات شخصی کاربران را در اختیار آنها بگذارد.
 
مایکروسافت روز گذشته با انتشار مطلبی روی وبلاگ رسمی خود تایید کرد یک احضاریه از سازمان FBI دریافت کرده است که تاریخ آن به سال ۲۰۱۴ مربوط می‌شود و عنوان آن «نامه امنیت ملی» است. با این وجود از مایکروسافت خواسته شده است این شرکت یا هر شخص دیگر می‌بایست از انتشار محتوای احضاریه خودداری کند.
 
این احضایه به هیچ گونه مجوز دادگاه یا قاضی نیاز ندارد تا مایکروسافت بر اساس آن اطلاعات مشتریان را در اختیار سازمان مربوطه بگذارد. در این اقدام قرار شده است سازمان پلیس فدرال آمریکا به اطلاعات مشتریان خود دسترسی پیدا کند.
 
هنوز به درستی مشخص نیست FBI چه اطلاعاتی را از حساب‌های کاربری افراد مورد نظر خود درخواست کرده است. بر اساس قوانین موجود، نامه‌های امنیت ملی می‌توانند به انواع مختلف داده‌ها دسترسی داشته باشند و با این وجود محتوای تماس‌ها، ایمیل‌ها، و دیگر پیام‌ها می‌بایست با رای دادگاه منتشر شوند.
 
مایکروسافت توضیح داد «نامه امنیت ملی» داده‌هایی را درخواست کرده بود که پیش‌تر در گزارش شفاف‌سازی به آنها اشاره شده بود.
 
احکام تعیین شده برای «قانون آزادی» که سال ۲۰۱۵ میلادی به تصویب رسید، پس از افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» ارایه شد و به پیوست آن سازمان FBI نامه‌های امنیت ملی را برای بررسی‌های دقیق‌تر منتشر کرد.