اختلال در اینترنت کشور به خاطر فیلتر کلاب هاوس

اختلال در اینترنت کشور به خاطر فیلتر کلاب هاوس

در حالی که وزیر ارتباطات از بی اطلاعی خود از فیلتر شدن کلاب هاوس در ایران گفته، به نظر می رسد او اصلا د معادلات و تصمیم گیری های کلان در این زمینه ها به حساب نمی آید و اپراتور های بزرگ اینترنت کشور از جمله همراه اول و ایرانسل با دستور از مقام بالادستی در آستانه انتخابات، کلاب هاوس را فیلتر کرده اند.

 

اختلال در اینترنت کشور به خاطر فیلتر کلاب هاوس

نکته تاسف بار ماجرا وقتی است که بدانیم فیلترینگ شتابزده کلاب هاوس که بدون رعایت سلسله مراتب اداری انجام شده، منجر به اخلال شدید در کیفیت اینترنت کشور شده است و با اعتراض بسیاری از کابران مواجه شده است.  اینکه یلتر شدن کلاب هاوس درست یا غلط است مقوله ای متفاوت به نظر می رسد اما مشخص نیست چه کسی مسئول ضربه و زیان به کسب و کارهای اینترنتی است که این روزها با اینترنت و بازدیدکنندگان از کسب و کارهای خود به صورت آنلاین امرار معاش می کنند.

به نظر می رسد پس از مانور بستن پورت ۴۴۳ برای انتخابات ریاست جمهوری که مربوط به فیلترشکن ها بود، اینبار نیز مدتی درگیر چفت و جور کردن فیلترینگ کلاب هاوس خواهیم بود.

سوال اساسی این است که آیا اکنون همه مشکلات کشور اعم از اقتصادی و بهداشتی حل شده و اولویت دوستان فیلتر شدن یا نشدن یک شبکه اجتماعی است؟ شاید اگر دوستان وقت و جدیت و سرعت عملی که برای فیلتر کردن کلاب هاوس گذاشتند، برای حل مشکلات مردم گذاشته بودند امروز مردم با میلی از انتخابات ریاست جمهوری پیش رو صحبت نمی کردند.

هر چه که هست، این قبیل اقدامات ثابت می کند مسئولین امر با مردم شاف نیستند و تنها با روش های قهری مثل سانسور عقاید قصد دارند آنچه مد نظر خود است از تیبون های رسمی خود مثل صدا و سیما به ذهن شهروندان القا کنند و تحمل تفکر و قضاوت مردم از طریق رسان ههای ثانوی را ندارند.

نوشته اختلال در اینترنت کشور به خاطر فیلتر کلاب هاوس اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.