ادامه حذف خبرنگاران از برنامه‌های خبری وزارت ارتباطات/ اعلام تغییر نرخ اینترنت و افزایش تعرفه تلفن ثابت در جلسه خصوصی

وزارت ارتباطات برای کاستن از تبعات نگاه رسانه‌ها، سیاست دور نگه داشتن آنان از اخبار را در پیش گرفته و حضور خبرنگاران در رویدادهای این وزارت به کمترین تعداد در دوره‌های اخیر رسیده است.
 
این روزها سیاست کم‌کاری خبری و دور نگه داشتن رسانه‌ها از اخبار کماکان در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد و همچنان تشدید می‌شود.
 
در ماه گذشته، در همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات، وزیر ارتباطات درباره تعامل با رسانه‌ها نکات جالبی را به همکاران خود یادآور شد.
 
محمود واعظی گفت: «در ایران و کشورهای دیگر هم‌زمان با آخرین سال کاری دولت، مسائل تبلیغاتی کمی چاشنی کار دستگاه‌ها می‌شود. علاوه بر این، ممکن است حساسیت برخی گروه‌های علاقمند با ورود به بحث انتخابات ریاست جمهوری از خیلی جلوتر شروع شود که تا زمانی که فعالیت آنها اثباتی و برای معرفی خود باشد دولت مشکلی با آنها ندارد اما گاهی آنها برای تبلیغ خود دست به تخریب دولت می‌ زنند که مناسب نیست. در بین رسانه ها، بخشی به خبر و تحلیل وفادار هستند و اندک رسانه‌هایی هم وجود دارد که رفتار سیاسی از خود نشان می‌دهند. این رسانه‌ها در برخورد با هر موضوعی عینک سیاسی‌شان را هم دارند و لذا باید حواس‌مان به آنها بیشتر باشد.»
 
گویا اکنون این تذکر وزیر در عملکرد بیرونی بخش رسانه و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، به صورت کم خبری و دورنگه داشتن اصحاب رسانه از اخبار مهم نمایان شده است، با این مشخصه که وزارت ارتباطات متقابلا عینک سیاسی مورد اشاره وزیر را بر چشم گذاشته تا حاشیه‌نگاری‌های خبرنگاران از زیر دستش در نرود.
 
روابط عمومی وزارت ارتباطات به صورت غیررسمی علت این اقدام را حاشیه نویسی رسانه ها درباره عملکرد این وزارتخانه اعلام می کند.
 
اخیرا خبرهای مهم وزارت ارتباطات مانند تغییر تعرفه اینترنت و گرانی تعرفه تلفن ثابت در جلسات خصوصی با حضور نمایندگان رسانه های بی چالش اعلام می شود و وزارت ارتباطات به تبلیغ عملکرد خود از تریبون خبرگزاری دولتی و دوربین‌ های تصویری بسنده می کند.
 
به این ترتیب هم اکنون علاوه بر خط زدن چند رسانه مشخص، تعداد دیگر خبرنگاران حاضر در مراسم های وزارت ارتباطات به کمترین میزان در چندین دوره اخیر رسیده است.