ادعای مدیر تلگرام: واتس آپ یک ابزار جاسوسی است

مدیر ارشد اجرایی تلگرام ادعا می کند کشف شکاف های امنیتی پی در پی در واتس آپ نشان می دهد این پیامرسان یک ابزار نظارتی است و سازمان های جاسوسی به پیام ها و تصاویر افراد دسترسی دارند.
 
به گزارش مهر به نقل از  ایندپندنت، پاول دوروف مدیر ارشد اجرایی تلگرام ادعا می کند یک شکاف امنیتی جدی در واتس آپ نشانه دیگری از آن است که سازمان های جاسوسی از این پیامرسان به عنوان ابزار نظارتی استفاده می کنند.
 
 دوروف با اشاره به شکاف های امنیتی اخیری که احتمالا پیام ها و تصاویر کاربران واتس آپ را فاش کرده  ادعای مذکور را مطرح کرده است.
 
دوروف در اوایل سال جاری نیز از واتس آپ انتقاد و ادعا کرد نمی توان آن را به طور کامل ایمن دانست. او اشاره کرد وجود شکاف های امنیتی به طور مداوم اطلاعات شخصی کاربران را در معرض دسترسی هکرها و سازمان های جاسوسی قرار می دهد.
 
دوروف، واتس آپ را یک «اسب تروژان» نامید که با استفاده از آن از پیام ها و تصاویر کاربران در اپلیکیشن های دیگر جاسوسی می شود.
 
او در این باره نوشت: فیس بوک از مدت ها قبل از خرید واتس آپ بخشی از یک برنامه نظارتی بزرگ بود.  ساده لوحانه است که فکر کنیم یک شرکت بعد از ادغام سیاست هایش را تغییر می دهد.