ارتقا بهره‌وری و تجربه گیمینگ کاربران با نمایشگر دوگانه اسمارت‌فون ال‌جی V50 ThinQ 5G

بر اساس تحقیقات اخیرا انجام شده پیرامون تصمیم احتمالی کاربران برای خریداری یک گوشی 5G طی سال جاری، علیرغم دسترسی محدود به این دستگاه‌ها حدودا 25 درصد مخاطبان به پرسش مذکور پاسخ مثبت دادند. با این همه فناوری 5G جدیدترین و جذاب‌ترین حوزه صنعت موبایل به‌شمار می‌رود و تعداد گوشی‌های پشتیبانی‌کننده از استاندارد ارتباطی نسل آینده با استفاده از انگشتان دست نیز قابل‌شمارش است.

کمپانی ال‌جی به‌درستی متوجه شده که یک کاربر معمولی کماکان با شگفتی‌های استاندارد ارتباطی نسل آینده آشنایی ندارد. دلیل چنین پدیده‌ای اساسا این است که در حال حاضر سرعت دانلود موبایلی به اندازه کافی سریع بوده و برای القاء حس هیجان دسترسی به سرعت‌های بالاتر کفایت خواهد کرد. بی‌تردید فناوری 5G دارای امتیازاتی مهم‌تر از سرعت است. تاخیر فوق‌العاده پایین و امکان اتصال دستگاه‌های بیش‌تر به یک ایستگاه رادیویی از جمله برتری‌های شبکه‌های 5G نسبت به انواع 4G به‌شمار می‌روند.

با این‌حال تاخیر اصطلاحی است که تنها یک گیمر با مفهوم آن آشنایی دارد و اتصال همه‌جانبه خودروها، ابزارها و گیم‌پدها به شبکه 5G پدیده‌ای است که بهره‌مندی از آن برای توده کاربران، فوق‌العاده خواهد بود. انجام عمل جراحی از راه دور طی برگزاری جلسه‌ای در بستر شبکه 5G احتمالا ایده مناسبی به‌نظر می‌رسد؛ اما بسیاری از کاربران نهایی ترجیح می‌دهند که در جریان انجام عمل، پزشک آن‌ها در همان اتاق حاضر باشد. کاربران بیش‌تر به مزایای عملی بهره‌مندی از فناوری 5G در زندگی روزمره علاقه‌مند هستند و نسبت به سناریوهای فرضی، تمایل چندانی از خود نشان نمی‌دهند.

با وجود این‌که در ابتدا اپراتور ورایزن امکان اتصال منطقه مرکزی شهر شیکاگو به شبکه 5G را فراهم کرد؛ اما کره نخستین کشوری است که این سرویس را به‌صورت سراسری و ملی راه‌اندازی نموده و دقیقا به همین دلیل نیز اولین و جذاب‌ترین دستگاه‌های 5G در این کشور تولید می‌شوند. اسمارت‌فون ال‌جی V50 ThinQ 5G از طریق اپراتورهای ایالات‌متحده عرضه می‌شود و ال‌جی این گوشی را در قالب هندستی طراحی کرده که ارزش افزوده آن در مقایسه با مودم پیشرفته 5G محصول به‌مراتب بیش‌تر است.

ال‌جی V50 ThinQ 5G با نمایشگر دوگانه خود به‌عنوان ایده‌ای کاربردی‌تر برای مصرف‌کنندگان امروزی در نظر گرفته می‌شود

طراحی اسمارت‌فون V50 ThinQ از ابتدا انجام شده است تا صرف‌نظر از اتصال 5G و مشخصات پیشرفته، مزایای قابل‌ملاحظه دیگری را برای کاربران به ارمغان بیاورد. یک ابزارجانبی اختیاری موسوم به نمایشگر دوگانه ال‌جی (LG Dual Screen) مشخصه متمایزکننده این هندست به‌شمار می‌آید.

ال‌جی در عوض استفاده از طراحی نمایشگر تاشو و افزایش پیچیدگی و قیمت نهایی هندست، قابلیت افزایش 2 برابری فضای حقیقی نمایشگر اسمارت‌فون V50 را در مواقع نیاز و از طریق افزودن نمایشگر دوم فراهم نموده است. این نمایشگر از طریق لولاهای مستحکم با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای به دستگاه متصل شده و می‌تواند به‌عنوان نیمه دوم نمایشگر یک گوشی تاشو در وضعیت باز شده مورد استفاده قرار گیرد. در عین‌حال این الگو نسبت به برخی سبک‌های طراحی نظیر گوشی‌های تاشو دارای نواقص کم‌تری است.

ال‌جی ادعا می‌کند که با بهره‌گیری از نمایشگر دوگانه اختیاری و بدون تحمیل هزینه هنگفت به کاربر و تکیه بر فناوری اثبات نشده توانسته بیش‌ترین میزان ارزش افزوده را برای یک گوشی تاشو ارایه دهد؛ اگرچه این کمپانی، نمونه آزمایشگاهی نمایشگرهای تاشو و حتی تلویزیونی با نمایشگر جمع‌شونده را در اختیار دارد؛ محصولاتی که مایه مباهات ال‌جی در بازار خواهند بود.

با وجود کاربردهای احتمالی نمایشگر دوگانه و متعلقات نرم‌افزاری آن در بیش از 90 سناریوی کاربردی و 20 حوزه مختلف، اقدام ال‌جی در راستای ارایه نمونه‌های کاربردی انگشت‌شمار در زندگی روزمره بدان معناست که کاربران اکنون می‌توانند حداکثر 3 اپلیکیشن را به‌صورت هم‌زمان اجرا کنند.

سناریوهای کاربردی نمایشگرهای دوگانه ال‌جی شامل گیمینگ، وب‌گردی، پیام‌رسانی و سایر فعالیت‌های روزمره است

همان‌طور که می‌بینید؛ دسترسی به 2 نمایشگر اولد در برخی موارد موهبتی گران‌بها قلمداد می‌شود. تجربه گیمینگ احتمالا در صدر این فهرست قرار دارد و اجرای بازی Fortnite بر روی گجتی با نمایشگر غول‌پیکر یقینا لذ‌ت‌بخش خواهد بود؛ اما کارآیی چشمگیر نمایشگر دوگانه در سناریوهای پیام‌رسانی و وب‌گردی نیز بر هیچ‌کس پوشیده نیست. شما از نمایشگر دوگانه ال‌جی در چه زمینه‌هایی استفاده خواهید کرد؟

نوشته ارتقا بهره‌وری و تجربه گیمینگ کاربران با نمایشگر دوگانه اسمارت‌فون ال‌جی V50 ThinQ 5G اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.