از امروز پوکو به‌عنوان یک برند مستقل در صنعت اسمارت‌فون شناخته خواهد شد

برند پوکو با رونمایی از گوشی هوشمند پوکوفون F1 در سال 2018 انقلابی را در بازار اسمارت‌فون‌ها به‌راه انداخت. این هندست با بهره‌گیری از تراشه پرچم‌دار سال (اسنپ‌دراگون 845) و قیمت‌گذاری فوق‌العاده رقابتی به قاتل واقعی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار تبدیل شد. البته این دستگاه با کمبودها و محدودیت‌های خاص خود مواجه بود؛ اما به شهرت نام کمپانی کمک بسیار زیادی کرد. متاسفانه در سال 2019 شیائومی به برند پوکو خود استراحت داد؛ اما امسال کمپانی چینی تصمیم گرفت تا با عرضه اسمارت‌فون پوکو X2؛ نسخه ری‌برند شده ردمی K40 4G نماد تجاری پوکو را مجددا احیاء نماید.

این برند با عرضه اسمارت‌فون پوکو F2 پرو تمامی توجهات را به سوی خود جلب کرد؛ اما این محصول مایه خرسندی کلیه مشتریان نشد؛ زیرا هندست مذکور نسخه ری‌برند شده ردمی K30 پرو به‌شمار می‌رفت. پوکو با عرضه اسمارت‌فون پوکو M2 پرو (ردمی نوت 9 پرو)، پوکو M2 (ردمی 9) و اخیرا پوکو C3 (ردمی 9C) به استراتژی عرضه محصولات ری‌برند شده ادامه داد. در ماه سپتامبر کمپانی از اسمارت‌فون پوکو X3 NFC؛ نخستین هندست اصالتا طراحی شده توسط خود رونمایی کرد. این دستگاه با بهره‌گیری از یک نمایشگر 120 هرتزی چشم‌نواز، باتری قدرتمند 5160 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ 33 واتی و تراشه اسنپ‌دراگون 732G مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این اسمارت‌فون همان دستگاهی است که می‌توان آن‌را به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه در سال 2020 معرفی کرد. امروز برند پوکو از اسمارت‌فون پوکو M3؛ دومین هندست اصالتا طراحی شده توسط خود رونمایی کرد. پوکو در کنار معرفی اسمارت‌فون جدید خود خبر بزرگی را با طرفدارانش در میان گذاشت.

“برند پوکو در حال مستقل شدن است. پوکو خطاب به طرفداران خود اعلام کرد: ما مایل هستیم تا در ماجراجویی جدید پیش رو از شما برای همراهی دعوت نماییم.” – پوکو؛ 24 نوامبر 2020

از امروز پوکو دارای ماهیتی فراتر از صرفا یک “برند فرعی کمپانی شیائومی” خواهد بود. در واقع پوکو به‌عنوان یک برند مجزا دقیقا همانند ریلمی فعالیت خواهد کرد. ریلمی به‌عنوان یک سری اسمارت‌فونی از برند اوپو آغاز به کار کرد و در ادامه به یک نماد تجاری فرعی تبدیل شد. اکنون ریلمی برند مستقلی است که دیگر توسط کمپانی اوپو اداره نمی‌شود؛ اما از برخی منابع مشترک با اوپو در کمپانی BBK بهره می‌گیرد. پوکو در جریان سخنرانی امروز خود اعلام کرد که این تحول مهم مدیون حمایت‌های جامعه و طرفداران این برند از زمان عرضه پوکوفون F1 است. کمپانی چینی به 3 نقطه عطف و دستاورد کلیدی خود از سال 2018 به بعد اشاره نموده است:

  • این برند ظرف مدت 3 سال به بیش از 35 بازار مختلف در سراسر جهان وارد شده است.
  • پوکوفون F1 فروش بالغ بر 2.2 میلیون دستگاهی را تجربه کرد.
  • پوکو بیش از 6 میلیون دستگاه اسمارت‌فون را در سراسر جهان به فروش رسانده است.

بر اساس اعلام برند چینی دستگاه‌های پوکوفون F1 و پوکو F2 پرو به کمپانی امکان دادند تا به نامی شاخص در حوزه اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار تبدیل شود. این برند با عرضه اسمارت‌فون پوکو X3 NFC ثابت کرد که از منابع کافی برای حوزه مستمر و قدرتمند در بازار هندست‌های میان‌رده برخوردار است. اکنون برند چینی با عرضه اسمارت‌فون پوکو M3 از دستگاهی اقتصادی با امکانات فراوان رونمایی کرده است. در حال حاضر کمپانی ادعا کرده که برند خود را با 3 وعده کلیدی در حوزه تولید توسعه خواهد داد:

  • استفاده از فناوری‌های مهم
  • طراحی بر اساس بازخوردهای دریافتی از کاربران
  • عرضه محصولاتی که همواره نمایانگر تکامل در حوزه فناوری هستند.

کارشناسان امیدوارند که کمپانی به وعده‌های خود برای تولید اسمارت‌فون‌های رقابتی پایبند بوده و فلسفه کاری خود در خصوص عرضه دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه را حفظ نماید. پوکو M3 اثبات‌کننده توانایی‌های کمپانی برای دستیابی به دستاوردهای جدید است.

این هندست با تراشه اسنپ‌دراگون 662، پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه، باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 22.5 واتی و قیمت‌گذاری ارزان 149 دلاری روانه بازار می‌شود. این دستگاه تا حدود زیادی پایان‌بخش برنامه‌های تجاری برند برای سال 2020 است؛ اما در سال 2021 یقینا شاهد عرضه محصولات هیجان‌انگیزتری از جانب برند پوکو خواهیم بود.

اکنون در خصوص نحوه استقلال برند پوکو از شیائومی نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. این برند احتمالا از ایده‌ها و اسمارت‌فون‌های متفاوتی رونمایی خواهد کرد؛ اما برخی منابع کمپانی نظیر رابط کاربری MIUI کماکان مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

نوشته از امروز پوکو به‌عنوان یک برند مستقل در صنعت اسمارت‌فون شناخته خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.