از فناوری +۴ Quick Charge پرده‌برداری شد: ۱۵ درصد سریع‌تر و ۳۰ درصد کارآمد‌تر از نسل قبل!

از فناوری +4 Quick Charge پرده‌برداری شد: 15 درصد سریع‌تر و 30 درصد کارآمد‌تر از نسل قبل!

یکی از ویژگی‌های برجسته چیپست‌های کوالکام برخورداری آن‌ها از فناوری شارژ سریع است. این کمپانی در ماه نوامبر سال گذشته نسخه چهارم فناوری شارژ سریع خود را در اسنپدراگون 835 به‌کار برده و به جهانیان معرفی کرد. حالا با گذشت فقط شش ماه، نسخه بهبود یافته این فناوری را تحت عنوان Quick Charge +4، آماده کرده است.

شارژ شریع 4 قرار گرفته بر روی آخرین چیپست کوالکام، در مقایسه با نسل قبلی خود 20 درصد سرعت شارژ بیشتری داشت و 30 درصد کارآمد‌تر بود اما با اینکه اسنپداگون 835 بر روی اسمارت‌فون‌هایی هم‌چون گلکسی S8، گلکسی +S8، اکسپریا XZ پریمیوم، شیائومی MI6 و اچ‌تی‌سی U11 مورد استفاده قرار گرفته ولی هیچ یک از آن‌ها از شارژ سریع 4 پشتیبانی نمی‌کنند.

نوبیا Z17 ساخته کمپانی ZTE اولین گوشی هوشمندی است که به ویژگی شارژ سریع +4 مجهز می‌شود.

تصویر بالا نشان می‌دهد که نسخه +4، تا 3 درجه سردتر، تا 15 درصد سریع‌تر و تا 30 درصد کارآمد‌تر از نسخه‌های قبلی خود خواهد بود. این فناوری تمامی ویژگی‌های QC 4.0 را به‌همراه خواهد داشت اما سه پیشرفت نیز دارد:
شارژ دوگانه: این خاصیت هم اکنون در نسل‌های قبلی شارژ سریع هم موجود است. با این حال، در Quick Charge +4 قوی‌تر شده و به یک IC مدیریت انرژی دوم، مجهز شده است. قابلیت شارژ دوگانه می‌تواند اتلاف حرارت را پایین آورده و زمان شارژ را کاهش دهد.
بالانس حرارتی هوشمند: این قابلیت جریان شارژ را از خنک‌ترین گذرگاه شارژ دوگانه عبور می‌دهد. این ویژگی از به‌وجود آمدن نقاط گرم و با حرارت بالا جلوگیری کرده و ارایه قدرت را بهینه می‌سازد.
قابلیت‌های امنیتی پیشرفته: شارژ سریع 4 پروتکل‌های ایمنی داخلی را دارا بود ولی در +Quick Charge 4 با پیشرفت بیشتر، حرارت تلفن همراه و کانکتور را برای جلوگیری از اتصال کوتاه به‌صورت همزمان چک می‌کند. این ویژگی از به‌وجود آمدن گرمای بیش از حد و صدمه به پورت USB-C جلوگیری می‌کند.

از آنجا که نوبیا Z17 با نسخه +4 فناوری شارژ سریع به بازار خواهد آمد، این احتمال وجود دارد که ما پرچمداران بیشتری را با استاندارد جدید کوالکام ببینیم. شارژر‌ها، USB هاب‌ها و پاور بانک‌ها نیز می‌توانند با این قابلیت ساخته شوند همان‌گونه که در گذشته با نسخه‌های دوم و سوم این فناوری به بازار آمده بودند.

نوشته از فناوری +4 Quick Charge پرده‌برداری شد: 15 درصد سریع‌تر و 30 درصد کارآمد‌تر از نسل قبل! اولین بار در پدیدار شد.