استفاده آیپد پرو ۹٫۷ اینچی اپل از سیم‌کارت داخلی

 

در جولای سال گذشته دو کمپانی اپل و سامسونگ با هم ملاقاتی داشتند که البته این بار خارج از دادگاه بود! موضوع این ملاقات درباره سیم‌کارت‌های داخلی تعبیه شده در گجت‌ها به صورت پیش‌ فرض و تبدیل کردن این قابلیت به یک استاندارد بود. استفاده از سیم‌کارت داخلی تصمیم عاقلانه‌ای است که به سازندگان امکان حذف شیار سیم‌کارت و در نهایت فضای بیشتر برای سخت‌افزار را می‌دهد که مهم‌ترین حسن آن می‌تواند استفاده از باتری‌های با ظرفیت‌تر و بزرگ‌تر باشد.

همچنین این طرح به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی اپراتور خود را تعویض کنند، البته تنها از بین اپراتورهایی که از این برنامه پشتیبانی می‌کنند. برای مثال، اپل در سال ۲۰۱۴ به صورت پیش‌ فرض برخی مدل‌های آیپد را با سیم‌کارت داخلی عرضه کرد. کاربرانی که این مدل‌ها را در اختیار داشتند می‌توانستند بدون هیچ قرارداد خاصی بین اپراتورها سوئیچ کرده و بهترین را انتخاب کنند. در این برنامه اپراتورهایی مانند AT&T، Sprint، T-Mobile در آمریکا و اپراتور EE در انگلستان با اپل همکاری کردند. حال این سیستم گسترش پیدا کرده و در حال حاضر ۸ اپراتور بزرگ در ۹۰ کشور دنیا این سرویس را اجرا می‌کنند.

حالا شرکت اپل این ویژگی را در جدیدترین تبلت خود یعنی آیپد پرو ۹.۷ قرار داده و تمامی این‌ دستگاه‌ها به سیم‌کارت داخلی مجهز هستند. اگر کاربران مستقیما تبلت خود را از فروشگاه‌های رسمی اپل خریداری کنند، سیم‌کارت در همان لحظه فعال و در دسترس خواهد بود و در صورت خرید از سایر فروشندگان، سیم‌کارت غیرفعال یا قفل هستند.keyboard

اما آیا ممکن است این ویژگی را در آیفون 7 هم ببینیم؟!

چند سال پیش اپل قصد داشت تا برای جدیدترین آیفون در آن زمان، از این قابلیت بهره بگیرد اما اروپایی‌ها روی خوشی به این نوع آیفون نشان ندادند، در نتیجه کوپرتینویی‌ها از این تصمیم خود منصرف شدند. البته ممکن است حالا که این ویژگی عمومیت بیشتری پیدا کرده، اپل دوباره به فکر گنجاندن آن در آیفون‌هایش باشد.

گجت دیگری که می‌تواند با پشتیبانی از سیم‌کارت داخلی به محبوبیت بیشتری برسد، اپل واچ است که با این ویژگی می‌تواند به طور مستقل از آیفون عمل کند. در پایان باید این موضوع را هم یادآور شویم که رقیب کره‌ای اپل هم در ساعت هوشمند Gear S2 از سیم‌کارت الکترونیکی داخلی استفاده کرده است.samsung-gear-s2-press-169

نوشته استفاده آیپد پرو 9.7 اینچی اپل از سیم‌کارت داخلی اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.