اسمارتفون جدید موتورولا وان هایپر با دوربین سلفی پاپ‌آپ معرفی خواهد شد

شرکت آمریکایی موتورولا یک اسمارتفون جدید با دوربین سلفی پاپ‌آپ را هفته آینده معرفی خواهد کرد. این شرکت در طول سال جاری میلادی روزهای خوب و بدی را سپری کرده است. این برند به تازگی اعلام کرد که هفته آینده یک رویداد در برزیل برگزار می‌کند تا در آن از جدیدترین تلفن هوشمند خود با دوربین سلفی پاپ‌آپ رونمایی کند.

انتظار می‌رود که این تلفن با نام موتورولا وان هایپر (One Hyper) به بازار عرضه شود. اطلاعات فاش‌ شده درباره این دستگاه نشان می‌دهند که یک صفحه‌نمایش 6.4 اینچی LCD در بخش جلویی تلفن با یک چانه کوچک در بخش پایینی آن و حاشیه‌های معمولی تعبیه شده است.

هم‌چنین، به لطف بهره‌گیری موتورولا از مکانیزم دوربین پاپ‌آپ در این تلفن دیگر هیچ حفره یا شکافی در نمایشگر وان هایپر مشاهده نخواهد شد. موتورولا نیز اخیرا به جمع تولید‌کنندگان اسمارتفون‌هایی با دوربین سلفی پاپ‌آپ پیوسته است.

موتورولا وان هایپر

پنل پشتی هندست جدید موتورولا از جنس شیشه معمولی بوده که یک سنسور اثرانگشت و دوربین اصلی با چینش عمودی در گوشه بالایی سمت چپ آن قرار گرفته است. طبق شایعاتی که درباره این تلفن منتشر شده‌اند، دوربین سلفی وان هایپر با کیفیت 32 مگاپیکسل درون مکانیزم پاپ‌آپ گنجانده شده است. هم‌چنین، شایعات حاکی از آن هستند که لنز اصلی دستگاه با کیفیت 64 مگاپیکسل به همراه یک سنسور عمق اختصاصی در مجموعه دوربین این تلفن برای تصویربرداری و فیلمبرداری به کار گرفته می‌شود.

موتورولا وان هایپر

در بخش پردازش موتورولا وان هایپر نیز انتظار داریم که موتورولا برای بار دیگر از تراشه اسنپدراگون 675 استفاده کند. این چیپست برروی اسمارتفون موتو Z4 و وان زوم نیز نصب شده است. گزارشات منتشر شده نشان می‌دهند که این دستگاه از یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی با ظرفیت 128 گیگابایت برای نسخه استاندارد بهره می‌گیرد. البته، نسخه‌های دیگری از این تلفن نیز به بازار عرضه خواهد شد.

اسمارتفون‌های سری وان شرکت موتورولا از نسخه خام سیستم‌عامل اندروید به عنوان بخشی از برنامه اندروید وان (Android One) در بخش نرم‌افزار استفاده می‌کنند. اما تلفن‌های جدید این شرکت از نسخه سفارشی‌سازی شده اندروید بهره می‌گیرند و احتمال دارد که وان هایپر نیز از همین نسخه اندروید استفاده کند. البته، این بار نوبت به اندروید 10 می‌رسد.

درحال حاضر، هیچ خبری درباره قیمت و زمان عرضه این تلفن منتشر نشده است. تنها کمتر از یک هفته به معرفی تلفن جدید موتورولا باقی مانده است؛ بنابراین، لازم نیست که زمان زیادی منتظر آن بمانیم.

نوشته اسمارتفون جدید موتورولا وان هایپر با دوربین سلفی پاپ‌آپ معرفی خواهد شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.