اسمارت‌فون‌های ارزان قیمت سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارند!

اسمارت‌فون‌های ارزان قیمت سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارند!

مدتی است که اسمارت‌فون‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. مدل‌های ارزان که کارهای اولیه را انجام می‌دهند و بیشتر شبیه اسباب‌بازی‌های پلاستیکی هستند و دسته دوم، دسته میان رده تا پریمیوم است که سخت‌افزار قدرتمندتر و کیفیت بهتری دارند.

در سال‌های اخیر مرز بین این دو رده کمرنگ‌تر شده است‌ و شما می‌توانید با ۳۰۰ دلار اسمارت‌فونی خوب و با امکانات بالا تهیه کنید. دلیل این موضوع کمپانی‌های جوان هستند که با گذشتن از بسیاری از سود خود، مواد پریمیوم را به گوشی‌های معمولی آورده‌اند. این کار حتی بسیاری از بازیگران تثبیت‌شده مانند سامسونگ را بر آن داشته تا استراتژی خود درباره گوشی‌های میان‌رده را تغییر دهند.

بر اساس گزارشات جدید، تولیدکنندگان عمده اسمارت‌فون، گوشی‌های با قیمت مناسب را در پورتفولیوی خود افزایش داده‌اند تا با تقاضای روزافزون برای این گوشی‌ها سازگار شوند. بر اساس این گزارش، مدل‌های زیر ۳۰۰ دلار سامسونگ که در سال ۲۰۱۴، ۴۰ درصد گوشی‌های این شرکت را تشکیل می‌داده‌اند، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶، ۵۴ درصد گوشی‌ها را تشکیل می‌دهند. گوشی‌های زیر ۲۰۰ دلار نیز از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش سهم داشته‌اند.

۶۵ درصد گوشی‌های ال‌جی قیمتی زیر ۳۰۰ دلار دارند. اپل نیز امسال گوشی‌های ارزان بیشتری تولید می‌کند. در مورد آیفون، مدل‌های زیر ۵۰۰ دلار، مدل‌هایی با قیمت مناسب محسوب می‌شوند. تا سال گذشته، تنها ۱۰ درصد محصولات اپل از این قیمت کمتر بودند. این میزان در امسال به ۳۰ درصد افزایش یافته است. پرواضح است که این به دلیل حضور آیفون SE با حافظه ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی است که هر کدام به ترتیب ۳۹۹ دلار و ۴۹۹ دلار قیمت دارند.

در حالیکه رشد اسمارت‌فون در سه‌ماهه اول امسال ثابت بوده است و تقریبا تمام سازندگان با کاهش فروش روبرو بوده‌اند، بنظر می‌رسد که شاهد تغییراتی در بازار هستیم. خریداران جدید گوشی‌های هوشمند در جهان سوم هنوز قادر نیستند گوشی‌های پریمیوم را خریداری کنند و خریداران غربی و کشور های ثروتمند نیز این نکته را دریافته‌اند که می‌توانند با قیمت کمتر، امکانات موردنیاز خود را داشته‌ باشند.

البته این بدان معنا نیست که گوشی‌های پریمیوم، دیگر در بازار نقشی ندارند. در حقیقت، انتظار می‌رود که سامسونگ به دلیل فروش بالای گلکسی S7 و گلسی S7 edge، سود خوبی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ به جیب بزند. سامسونگ سه روز دیگر گزارش مالی خود را برای سه‌ماهه دوم امسال منتشر می‌کند، اما خبرگزاری رویترز گزارش داده که این سه‌ماهه، در دو سال گذشته بهترین است.

نوشته اسمارت‌فون‌های ارزان قیمت سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارند! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.