اسمارت‌فون ردمی K30i با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عرضه می‌شود

با عرضه اسمارت‌فون ردمی K30 در ماه دسامبر سال گذشته، تنها ورژن چینی این هندست از قابلیت اتصال به شبکه 5G پشتیبانی می‌کرد و نسخه جهانی گوشی صرفا دارای قابلیت اتصال به شبکه 4G بود. اکنون شایعات مخابره شده نشان می‌دهند که ردمی K30i در چالش ارزان‌ترین اسمارت‌فون 5G با تولیدات سایر کمپانی‌ها در بازار رقابت خواهد کرد. همچنین این محصول احتمالا در خارج از مرزهای چین نیز عرضه خواهد شد.

با این‌حال شیائومی به منظور حفظ قیمت‌گذاری ارزان و مقرون‌به‌صرفه دستگاه ناچار با حذف یا تقلیل برخی امکانات آن شده است. در این مورد نیز به احتمال فراوان ردمی K30i در عوض به‌کارگیری دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی مورد استفاده در گوشی‌های فعلی سری ردمی K30 از یک دوربین 48 مگاپیکسلی برای ماژول دوربین چهارگانه در قسمت پشتی گوشی بهره خواهد برد.

این اطلاعات با توجه به یک رشته کد اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین در رابط کاربری MIUI به دست آمده است. در این رشته کد به یک گوشی تحت‌عنوان “Picasso” اشاره شده است؛ نامی که به‌عنوان اسم رمز اسمارت‌فون ردمی K30 5G در نظر گرفته شده است. اکنون می‌دانیم که ردمی K30 5G در چین مجهز به یک دوربین 64 مگاپیکسلی است؛ لذا می‌توان اطمینان داشت که این محصول همان نسخه بین‌المللی اسمارت‌فون ردمی K30i است.

نوشته اسمارت‌فون ردمی K30i با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی عرضه می‌شود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.