اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S11 احتمالا فاقد طراحی جذاب موردپسند همگان خواهد بود

تا موعد رونمایی اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S11 حدودا 9 ماه زمان باقی‌مانده است؛ اما این موضوع مانع از انتشار شایعات جدید پیرامون هندست‌های مذکور نشده است. بر اساس آخرین شایعات، پرچم‌داران نسل آینده سامسونگ همراه با به‌روزرسانی بزرگ در زمینه طراحی که موردانتظار همگان است، معرفی نخواهند شد. با این‌حال پیش از پرداختن به این موضوع بایستی خاطرنشان کرد که گزارش مذکور به هیچ منبعی استناد نکرده است؛ لذا بایستی به صحت‌وسقم چنین اطلاعاتی با دیده تردید نگاه کرد.

اسمارت‌فون‌های سامسونگ گلکسی S10 پلاس، گلکسی S10 و گلکسی S10e

احتمال به‌کارگیری مجدد نمایشگر حفره‌دار

اوایل سال جاری سامسونگ تائید کرد که پیش‌تر مشغول توسعه نمایشگرهای تمام‌صفحه بدون نیاز به اجرای هرگونه اقدام جانبی بوده است. این موضوع به‌معنای عدم وجود دوربین کشویی، حفره و یقینا هرگونه ناچ خواهد بود. به‌طور کلی این الگوی طراحی با به‌کارگیری دوربین‌های زیر نمایشگر تحقق یافت. در حال حاضر فناوری مذکور فرآیند توسعه خود را پشت سر می‌گذارد. با این‌حال سامسونگ اعلام کرده که نخستین دستگاه‌های مجهز به این فناوری پیشرفته طی 1 یا 2 سال آینده عرضه خواهند شد.

چنان‌چه همه چیز طبق برنامه به پیش برود؛ در این‌صورت نمایشگرهای لبه‌به‌لبه جدید سامسونگ احتمالا برای استفاده در هندست‌های گلکسی S11، گلکسی S11 پلاس و گلکسی S11e مهیا خواهند بود. اما بر اساس گزارش جدید وب‌سایت چینی‌زبان Sina (به نقل از سایت BGR) چنین پدیده‌ای رخ نخواهد داد. این وب‌سایت ادعا کرده که با توجه به نرخ پیشرفت کنونی سامسونگ، نمایشگرهای جدید مجهز به دوربین‌های یکپارچه با پنل تا زمان تولید پرچم‌داران نسل آینده کمپانی مهیا نخواهند شد. این موضوع نشان می‌دهد که فناوری نسل آینده در عوض برای سال آتی و سری گلکسی S12 مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این‌حال گزارش شده که سامسونگ برای ارتقاء هندست گلکسی S11 برنامه‌هایی را در ذهن دارد.

گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس

سامسونگ ادعا کرده که با هدف کاهش میزان جلب‌توجه حفره دوربین بر روی کاهش اندازه این حفره کار کرده است. در این میان به هیچ‌گونه جزئیات خاصی پیرامون موقعیت حفره اشاره نشده است؛ اما بر اساس گزارشات در سری جدید گلکسی‌نوت 10، دوربین‌ها به مرکز پنل نمایشگر منتقل خواهند شد و اجرای همین اقدام در خصوص سری گلکسی S11 نیز بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد.

احتمال استفاده از فرآیند تولید جدید برای تراشه سامسونگ

همچنین گزارش به این واقعیت اشاره دارد که در حال حاضر سامسونگ بر روی تولید پردازنده‌های 5 نانومتری کار می‌کند و وب‌سایت Sina معتقد است که این پردازنده‌ها احتمالا در سری گلکسی S11 به‌کار گرفته خواهند شد.

بر اساس جدول زمانی رسمی کمپانی، این تراشه‌ها طی 6 ماهه نخست سال 2020 آماده‌سازی خواهند شد. این چارچوب زمانی به لحاظ نظری بدان معناست که تراشه نسل آینده اگزینوس 9830 احتمالا با استفاده از یک فرآیند به‌روزرسانی شده تولید می‌شود؛ اگرچه زمان‌بندی انجام این‌کار بسیار انعطاف‌پذیر خواهد بود. ظاهرا قرار است این تراشه در گوشی گلکسی S11 به‌کارگیری شود.

از آن‌جا که تا موعد رونمایی از پرچم‌داران نسل آینده سامسونگ کماکان ماه‌های زیادی باقی‌مانده است؛ لذا احتمالا هنوز تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فرآیند تولید مورد استفاده در پردازنده پیشرفته سال 2020 سامسونگ انجام نشده است. در نتیجه اطلاعات ارایه شده می‌تواند کاملا دستخوش تغییر شود.

در مقطع کنونی و با در نظر گرفتن تاخیرات احتمالی در خصوص ارایه تراشه‌های 5 نانومتری، عرضه مدل‌های سه‌گانه سری گلکسی S11 با پردازنده‌های مبتنی بر فرآیند 7 نانومتری امری محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد. در حال حاضر این تکنیک تولید در تراشه اسنپ‌دراگون 855 ساخت کوالکام و نسخه آمریکایی سری گلکسی S10 مورد استفاده قرار گرفته است. با این‌حال تراشه اگزینوس 9820 به‌کارگیری شده در مدل‌های اروپایی بر پایه فرآیند 8 نانومتری تولید شده است. لذا جابه‌جایی در مقیاس فرآیند تولید بایستی بهبود چشمگیر کارآیی دستگاه و مدت شارژدهی باتری را در پی داشته باشد.

تمرکز فعلی سامسونگ به هندست‌های گلکسی‌نوت 10 و گلکسی‌نوت 10 پرو معطوف شده است

بر اساس پیش‌بینی‌ها هندست‌های سه‌گانه گلکسی S11، گلکسی S11 پلاس و گلکسی S11e همگی طی 3 ماهه نخست سال 2020 و احتمالا با برگزاری رویدادی در حد فاصل اواسط تا اواخر ماه فوریه معرفی خواهند شد. در عین‌حال سامسونگ بر روی هندست‌های گلکسی‌نوت 10 و گلکسی‌نوت 10 پرو نیز تمرکز نموده است. مدل‌های مذکور احتمالا در ماه آگوست عرضه می‌شوند.

تصویر مفهومی اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی‌نوت 10

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که این اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار احتمالا با بازطراحی قابل‌توجه پنل پشتی و پیکره‌بندی دوربین با چیدمان عمودی در گوشه فوقانی سمت چپ نمایشگر عرضه می‌شوند. بر اساس اطلاعات لو رفته، هر 2 دستگاه از سخت‌افزار دوربین گلکسی S10 بهره خواهند برد. این پیکره‌بندی از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر، دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری و یک حسگر 16 مگاپیکسلی فوق‌عریض تشکیل می‌شود. گلکسی‌نوت 10 پرو نیز احتمالا از یک حسگر TOF اختصاصی مشابه با نمونه موجود در گوشی اخیرا عرضه شده گلکسی S10 5G استفاده خواهد کرد.

با توجه به سایر جزئیات منتشر شده، این هندست‌ها احتمالا با سیستم‌عامل اندروید 9 پای همراه با رابط کاربری One UI سامسونگ ارایه می‌شوند. بعلاوه گلکسی‌نوت 10 از یک باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی بهره برده و مدل پرو نیز به یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع مجهز خواهد بود. نسخه‌های 5G مجزا از هر 2 هندست نیز روانه بازار خواهند شد.

نوشته اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S11 احتمالا فاقد طراحی جذاب موردپسند همگان خواهد بود اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.