اسمارت‌فون نوکیا ۳٫۴ با تراشه اسنپ‌دراگون ۴۶۰ در گیک‌بنچ رویت شد

کمپانی HMD Global در مقوله نامگذاری اسمارت‌فون‌های خود رویکرد بسیار عجیبی را در پیش گرفته است. از این گذشته کمپانی برای نامگذاری ورژن‌های به‌روزرسانی شده اسمارت‌فون‌های خود از اعداد مختلف استفاده می‌کند. در واقع الگوی به‌کارگیری شده در نامگذاری اسمارت‌فون‌های نوکیا 6، نوکیا 6.1 و نوکیا 6.2 غالبا مشابه بسته‌های به‌روزرسانی نرم‌افزاری است. در زمینه اسامی رمز اسمارت‌فون‌ها نیز ظاهرا HMD به انتخاب عناوین عجیب و غریب علاقه فراوانی دارد. به‌دنبال انتخاب اسم رمز Wolverine برای یکی از اسمارت‌فون‌های سری “4.” اکنون به‌نظر می‌رسد که هندست جدیدی با اسم رمز Doctor Strange در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده است. این محصول احتمالا تحت‌عنوان نوکیا 3.4 روانه بازار خواهد شد.

نکته جالب‌توجه اینکه نوکیا 3.4 یا Nokia Doctor Strange با تراشه اسنپ‌دراگون 460 در پلتفرم محبوب بنچمارک ظاهر شده است. این تراشه یکی از تولیدات جدید کوالکام برای اسمارت‌فون‌های پایین‌رده به‌شمار رفته و عملکرد آن در مقایسه با تراشه‌های پیشین به میزان چشمگیری ارتقاء یافته است. نتایج عملکرد هندست کاملا مشابه با اسمارت‌فون ویوو Y20 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 460 است.

نکته جالب‌توجه اینکه تراشه اسنپ‌دراگون 460 عملکردی نزدیک به تراشه اسنپ‌دراگون 662 ارائه می‌دهد؛ با این تفاوت که فرکانس پردازنده تراشه دوم کمی بیش‌تر است. لذا اسنپ‌دراگون 460 در مقایسه با سایر تراشه‌های سری 4 عملکرد سریع‌تری خواهد داشت. تراشه جدید مجهز به 4 هسته کورتکس A73 است که کارآیی فوق‌العاده‌ای را برای نوکیا 3.4 به ارمغان می‌آورد. در واقع عملکرد این اسمارت‌فون در مقایسه با برادر قدیمی‌تر خود یعنی نوکیا 2.4 بسیار مطلوب‌تر است. نوکیا 2.4 با تراشه 8 هسته‌ای هلیو P22 روانه بازار شد. این تراشه مجهز به 8 هسته کورتکس A53 است. نوکیا 3.4 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 460 در تست پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 252 و 1259 را کسب کرد. این دستگاه با رم 3 گیگابایتی و سیستم‌عامل اندروید 10 در دیتابیس گیک‌بنچ رویت شد.

هندست جدید احتمالا در جریان رویداد IFA 2020 رونمایی خواهد شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها این اسمارت‌فون جدید به‌همراه مدل‌های نوکیا 2.4، نوکیا 6.3 و نوکیا 7.3 ضمن برگزاری رویداد IFA 2020 رسما معرفی خواهند شد. این نمایشگاه فعالیت خود را از روز 3 سپتامبر آغاز می‌کند. شیوع فراگیر بیماری کووید 19 تبعات زیان‌بار چشمگیری را برای HMD Global در پی داشته است؛ چرا که این کمپانی عرضه چند محصول خود را ناچارا به تعویق انداخت. اگرچه HMD برای معرفی گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده جدید خود از آمادگی نسبی برخوردار است؛ اما بسیاری از کارشناسان مشتاقانه منتظر انتشار جزئیات بیش‌تری پیرامون اسمارت‌فون پرچم‌دار نوکیا 9.3 PureView هستند.

صرفنظر از فهرست گیک‌بنچ کماکان اطلاعات چندانی پیرامون اسمارت‌فون جدید نوکیا در دست نیست. همچنین پیرامون طراحی ظاهری گوشی و زمان دقیق عرضه آن نیز هیچ‌گونه اطلاعاتی منتشر نشده است. شایان به ذکر است که معرفی جهانی این هندست در جریان رویداد IFA 2020 انجام خواهد شد. با این‌حال برگزاری یک رویداد مجزا برای معرفی هندست در بازار هندوستان نیز امری محتمل خواهد بود. از این گذشته پیش‌تر کمپانی HMD خبر عرضه اسمارت‌فون نوکیا 5.3 همراه با 2 گوشی مقرون‌به‌صرفه جدید در هندوستان را تائید کرد. یکی از این گجت‌های اقتصادی احتمالا همان نوکیا 3.4 خواهد بود.

نوشته اسمارت‌فون نوکیا 3.4 با تراشه اسنپ‌دراگون 460 در گیک‌بنچ رویت شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.