اسمارت‌فون نوکیا ۷٫۲ با تراشه اسنپ‌دراگون ۶۶۰ در گیک‌بنچ رویت شد

نوکیا 7.2 اسمارت‌فون میان‌رده آینده کمپانی HMD Global به‌شمار می‌رود و بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست در اواخر ماه جاری در کشور چین عرضه می‌شود. اسمارت‌فون فوق در ماه سپتامبر و ضمن برگزاری نمایشگاه IFA به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد.

این گوشی پیش از رونمایی رسمی در وب‌سایت گیک‌بنچ رویت شده است. نتایج بنچمارک به جزئیات کلیدی پیرامون مشخصات دستگاه شامل پردازنده آن اشاره می‌کند.

تست بنچمارک این اسمارت‌فون طی روز گذشته و تحت‌عنوان “HMD Global Nokia 7.2” اجرا شد. هندست مذکور با سیستم‌عامل اندروید 9 و 6 گیگابایت رم عرضه خواهد شد. مدل‌های دیگری با ظرفیت‌های متفاوت رم نیز احتمالا در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت؛ اما این مدل احتمالا معرف بالاترین پیکره‌بندی برای نوکیا 7.2 خواهد بود. هندست نسل قبلی یعنی نوکیا 7.1 نیز در مد‌ل‌هایی با 3 و 6 گیگابایت رم معرفی شد.

گیک‌بنچ به پردازنده مورد استفاده در گوشی اشاره نکرده و مادربرد دستگاه را “Daredevil” نام‌گذاری نموده است. این واژه همان اسم رمز گوشی محسوب می‌شود. با این‌حال فرکانس پایه پردازنده برابر با 1.84 گیگاهرتز است. در صورت مقایسه این گوشی با سایر دستگاه‌های شرکت‌کننده در تست بنچمارک و تراشه‌های دارای فرکانس پایه یکسان متوجه خواهیم شد که تراشه مذکور از نوع اسنپ‌دراگون 660 است.

لذا همان‌طور که پیش‌تر نیز گزارش شد؛ نوکیا 7.2 با پردازنده اسنپ‌دراگون 660 روانه بازار خواهد شد. به‌کارگیری این تراشه یک ارتقا منطقی به‌شمار می‌رود؛ چرا که توان پردازشی نوکیا 7.1 از طریق پردازنده اسنپ‌دراگون 636 تامین می‌شد. نوکیا 7.2 در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 1604 و 5821 را کسب کرد. این ارقام مشابه امتیازات کسب شده توسط اسمارت‌فون ردمی نوت 7 هستند؛ هندستی که از تراشه مشابهی بهره می‌گیرد.

گفته شده که نوکیا 7.2 از دوربین‌های پشتی سه‌گانه مستقر در یک ماژول دایروی‌شکل بهره خواهد برد. پیکره‌بندی دوربین دستگاه مشخص نیست؛ اما براساس پیش‌بینی‌ها این دوربین از لنز زایس استفاده می‌کند. نوکیا 7.2 احتمالا مجهز به یک نمایشگر فول اچ‌دی پلاس و اسکنر اثرانگشت در قسمت پشتی گوشی خواهد بود و سیستم‌عامل اندروید را اجرا خواهد کرد.

نوشته اسمارت‌فون نوکیا 7.2 با تراشه اسنپ‌دراگون 660 در گیک‌بنچ رویت شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.