اسمارت‌فون وان‌پلاس ۷ پرو با دوربین سه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی رسما معرفی شد

اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو تقریبا در تمامی جوانب از ابتدا و به‌صورت مجدد طراحی شده و نمایشگر، دوربین و کیفیت صوتی این هندست در مقایسه با مدل نسل قبلی پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کرده است.

وان‌پلاس پنل جدید 6.67 اینچی با رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی 90 هرتزی را Fluid AMOLED نام‌گذاری نموده است. این نمایشگر در کنار نمایش بسیار روان‌تر انیمیشن‌های موجود در رابط کاربری قادر است رنگ‌های باکیفیت بالای +HDR10 را نیز به تصویر بکشد.

تمامی فضای نمایشگر گوشی در اختیار کاربر قرار دارد و دوربین سلفی گوشی هیچ فضایی از آن‌ را اشغال نمی‌کند. دوربین 16 مگاپیکسلی بر روی بخشی با مکانیسم پاپ‌آپ مستقر شده و این قطعه بیش از 300 هزار بار مورد آزمایش قرار گرفته است. هنگامی که شتاب‌سنج گوشی متوجه سقوط آن از دست کاربر شود؛ ماژول کشویی جهت حفاظت از دوربین در کسری از ثانیه بسته خواهد شد.

وان‌پلاس 7 پرو با نخستین ماژول دوربین سه‌گانه کمپانی در پشت دستگاه ارایه می‌شود. دوربین اصلی از حسگر بزرگ 1/2 اینچی IMX586 سونی با رزولوشن 48 مگاپیکسل و پیکسل‌های 0.8 میکرونی برخوردار است. این حسگر از لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.6 و قابلیت‌های OIS و EIS بهره می‌گیرد. مشخصه جدید UltraShot موجب فعال‌سازی قابلیت +HDR (انباشت چندفریمی) خواهد شد. به گفته وان‌پلاس این مشخصه به دوربین امکان می‌دهد تا به میزان 4 برابر نور بیش‌تری جذب کرده و همچنین تصاویری با رزولوشن فوق‌العاده بالا (Super Resolution) را به ثبت برساند.

دوربین پاپ‌آپ 16 مگاپیکسلی، دوربین سه‌گانه شامل حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی

دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی از لنزی با قابلیت تثبیت‌کنندگی اپتیکال، گشودگی دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 74 میلی‌متری و پیکسل‌هایی با اندازه 1 میکرون برخوردار است و از قابلیت بزرگ‌نمایی 3 برابری پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی (با فاصله کانونی 13 میلی‌متری و میدان دید 117 درجه‌ای) ماژول دوربین سه‌گانه را تکمیل می‌کند.

دوربین پشتی قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه است. بعلاوه 2 حالت اسلوموشن شامل 1080p با نرخ 240 فریم‌برثانیه و 720p با نرخ 480 فریم‌برثانیه نیز در اختیار کاربران قرار دارد. یک فلاش LED دوگانه و فوکوس خودکار لیزری سایر امکانات دوربین را تشکیل می‌دهند.

وان‌پلاس اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را ارتقاء داده و آن‌را با یک حسگر نسل سومی بزرگ‌تر و لنزی با ساختار جدید جایگزین نموده است. این موضوع در کنار اصلاحات نرم‌افزاری اعمال شده باعث می‌شود تا بازگشایی قفل گوشی توسط اسکنر با سرعت بسیار بالاتری انجام شود.

وان‌پلاس 7 پرو

همکاری وان‌پلاس با شرکت دالبی موجب به‌کارگیری اسپیکرهای استریو در وان‌پلاس 7 پرو شده است. کماکان از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون خبری نیست؛ اما کمپانی از هدفون‌های بلوتوثی نسل آینده خود رونمایی کرد.

توان پردازشی وان‌پلاس 7 پرو از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 855 با محفظه بخار خنک‌کننده 10 لایه تامین می‌شود. کاربران قادر به خریداری مدلی با حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهند بود. با این‌حال نسخه پایه این هندست مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی است. حافظه‌داخلی دستگاه از نوع UFS 3.0 است و کارآیی آن در مقایسه با حافظه‌های نسل قبلی UFS 2.1 حدودا 78 درصد افزایش یافته است. در واقع وان‌پلاس 7 پرو نخستین گوشی مجهز به حافظه UFS 3.0 به‌شمار می‌آید.

گوشی از یک باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت جدید Warp Charge 30 (5 ولت/ 6 آمپر) بهره می‌گیرد. مشخصه Warp Charge امکان کنترل دمای باتری و در نتیجه خنک نگاه داشتن تراشه گوشی را فراهم می‌کند؛ در نتیجه کاربران هنگام شارژ دستگاه نیز می‌توانند به اجرای بازی‌ها پرداخته و نسبت به افزایش دمای دستگاه هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

قاب فلزی گوشی توسط 2 لایه پوششی خمیده از جنس گوریلا گلس 5 احاطه شده است. وان‌پلاس 7 پرو در 3 مدل رنگی مختلف عرضه می‌شود. مدل آبی‌رنگ با بهره‌گیری از طراحی سایه‌دار چشم‌نواز، برتر از 2 مدل دیگر است. 2 گزینه دیگر شامل خاکستری آینه‌ای و بادامی (هر 2 با ظاهری براق) خواهند بود.

وان‌پلاس 7 پرو با رنگ‌های آبی، خاکستری و بادامی

وان‌پلاس 7 پرو از روز 17 می (جمعه پیش رو) و از طریق اپراتور T-Mobile در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. این هندست در کشورهای کانادا، هندوستان، چین، هنگ کنگ و اکثر کشورهای اروپایی ارایه می‌شود. جدول قیمت‌گذاری پرچم‌دار جدید وان‌پلاس به‌شرح زیر است:

هدفون‌های جدید Bullets Wireless 2 از مشخصه aptX HD پشتیبانی می‌کنند. به گفته وان‌پلاس این موضوع امکان دستیابی به کیفیت صوتی قابل مقایسه با هدفون‌های سیم‌دار را فراهم می‌کند. این هدفون‌ها به‌خودی‌خود مجهز به قابلیت Warp Charge هستند ومشخصه مذکور سرعت شارژ آن‌ها را 2 برابر خواهد کرد. با شارژ 10 دقیقه‌ای هدفون‌ها می‌توان برای مدت 10 ساعت از آن‌ها استفاده کرد. بعلاوه هدفون‌ها در صورت شارژ کامل تا 14 ساعت قابل استفاده خواهند بود.

هدفون Bullets Wireless 2 وان‌پلاس با قابلیت aptX HD و Warp Charge

هدفون Bullets Wireless 2 با قیمت 100 دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

ویدئوی معرفی برای وان پلاس 7 پرو را می‌توانید در انتها مشاهده کنید.

نوشته اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو با دوربین سه‌گانه 48 مگاپیکسلی رسما معرفی شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.