اسم رمز گلکسی S11 به همراه برخی مشخصات احتمالی آن فاش شد!

گلکسی S11

هنوز سه ماه از عرضه گلکسی S10 نمی‌گذرد و حدود سه ماه نیز به عرضه گلکسی نوت 10 مانده است. با وجود این شرایط مشخص شده که سامسونگ به شدت در حال کار بر روی گلکسی S11 است. بر اساس اطلاعات Ice Universe، اولین پرچم‌دار شرکت در سال 2020 با اسم رمز پیکاسو، نقاش و مجسمه‌ساز اسپانیایی شناخته می‌شود. اسمارت‌فون‌های گلکسی S8، S9 و S10 به ترتیب با کدهای رویا، ستاره و ماورا شناخته می‌شدند. استفاده از اسامی افراد مشهور به عنوان اسم رمز در گوشی‌های سامسونگ از گلکسی نوت 10 شروع شد. پرچم‌دار بعدی کره‌ای‌ها با اسم رمز داوینچی، نقاش و مخترع دوره رنسانس شناخته می‌شود. البته که از اسم رمز گفته شده نمی‌توان اطلاعات دیگری به دست آورد، اما شایعات و حدسیات راه را برای گمانه‌زنی در خصوص ویژگی‌های گلکسی S11 باز می‌کنند.

گلکسی S11

طراحی ظاهری و دوربین

سامسونگ در طراحی‌های خود به خوبی نشان داده است که علاقه خاصی به صفحه نمایش‌های بدون حاشیه دارد. اسمارت‌فون‌های طراحی شده توسط این شرکت نه تنها از حاشیه که از انواع بریدگی‌ها و حتی دوربین پاپ‌آپ نیز گریزان هستند. اما طرح مورد نظر کره‌ای‌ها نیازمند فناوری دوربین زیر پنل صفحه نمایش است که در حال حاضر تکنولوژی آن در دست تکمیل است. خود شرکت کره‌ای نیز اعلام کرده که نمی‌تواند تا یک یا دو سال بعد هندست ایده‌آل خود در این زمینه را روانه بازار کند. بر روی کاغذ احتمال پیشرفت این فناوری و استفاده از آن در سال 2020 زیاد است، اما باز هم نمی‌توان به صورت قطعی در این مورد صحبت کرد.

سامسونگ در زمینه تکنولوژی‌های تازه بسیار محتاط عمل می‌کند و به همین دلیل باید قبول کنیم که احتمالا گلکسی S11 به مانند گلکسی S10 دارای حفره خواهد بود. با این تفاسیر احتمال دارد شرکت برای عدم مشابهت طراحی پرچم‌داران خود، جای دوربین سلفی را عوض کند و همچنین تغییراتی در لبه‌های خمیده به وجود آورد. در مورد دوربین هم مشخص نیست کره‌ای‌ها دوربین دیگری به مجموعه حال حاضر اضافه کنند یا نه، اما احتمالا گلکسی S11e دارای یک لنز تله‌فوتو خواهد شد و دو مدل دیگر نیز شاید از سنسور Time-of-Flight بهره‌مند شوند. در هر صورت باید تغییر در دوربین‌های سلفی و اصلی را برای گلکسی S11 حتمی بدانیم.

گلکسی S11

مشخصات داخلی گلکسی S11

در خانواده گوشی‌های گلکسی S10 شاهد به کارگیری پردازنده‌های کوالکام و خود سامسونگ بودیم. پردازنده‌هایی که دارای معماری 7 و 8 نانومتری هستند. اولین پرچم‌دار کره‌ای‌ها در سال 2020 می‌تواند بهبود شگرفی در این زمینه با استفاده از پردازنده‌هایی که طراحی 5 نانومتری دارند، تجربه کند. براساس ادعای سامسونگ اولین اسمارت‌فون‌هایی که از چیپست‌های 5 نانومتری استفاده خواهند کرد، در نیمه اول سال 2020 روانه بازار خواهند شد. بازه زمانی گفته شده مربوط به دوره‌ای می‌شود که معمولا گوشی‌های سری گلکسی S معرفی و وارد بازار می‌شوند.

پردازنده‌های 5 نانومتری در مقایسه با نسل قبلی خود، یعنی پردازنده‌های 7 نانومتری حدود 20 درصد کارایی بهتر و حدود 45 درصد اندازه کوچکتری دارند. اگر شرکت کره‌ای در تولید پردازنده‌های 5 نانومتری موفق عمل نکند، گلکسی S11 از پردازنده‌های 7 نانومتری استفاده خواهد کرد. این انتخاب مطمئنا بهتر از پردازنده‌های 8 نانومتری خواهد بود، اما تغییر چندانی نسبت به گلکسی S10 نخواهد داشت.

روی هم رفته همانطور که اشاره شد تمامی صحبت‌های مطرح شده در حد حدس و گمانه‌زنی است و شاید تا عرضه گلکسی نوت 10 نباید منتظر انتشار اطلاعاتی در خصوص گلکسی S11 باشیم.

نوشته اسم رمز گلکسی S11 به همراه برخی مشخصات احتمالی آن فاش شد! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.