اسنپدراگون ۸۳۰ با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود

اسنپدراگون ۸۳۰ با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود

اگر شما به یک اسمارت‌فون رده بالا نگاه کنید، به احتمال زیاد دارای چیپست اسنپدراگون کوالکام خواهد بود. گرچه رقبای دیگری نیز در بازار وجود دارند، اما به دلیل تکنولوژی بالا و تجربه فراوان، کوالکام انتخاب اول بسیاری از سازندگان موبایل است.

پس از معرفی اسنپدراگون ۸۲۰ و ۸۲۱، کوالکام در حال طراحی نسل بعدی چیپست‌های خود است. تا به‌حال اطلاعات زیادی از اسنپدراگون ۸۳۰ در دسترس نیست. اما به تازگی اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد معماری اسنپدراگون ۸۳۰ مبتنی بر فناوری ۱۰ نانومتری خواهد بود. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، باید شاهد عملکرد عالی و حجم کم در نسل بعدی این چیپست‌ها باشیم. حرکت کوالکام به سمت فناوری ۱۰ نانومتری چندان نباید تعجب‌برانگیز باشد، چون سامسونگ و مدیاتک نیز به این سمت حرکت کرده‌اند.

بر اساس اخباری که تاکنون منتشر شده، اسنپدراگون ۸۳۰ دارای پردازنده‌های Kyro جدید و Adreno 540 GPU بهینه شده است. این چیپست مجهز به مودم X16 خواهد بود که سرعت دانلودی تا ۹۸۰ مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پشتیبانی از رم‌های LPDDR4X نیز به کاربران اجازه می‌دهد که بدون هیچ دغدغه‌ای ویدیوهای ۴K و ۲K را تماشا کنند.

اسنپدراگون ۸۳۰ احتمالا سال آینده رونمایی می‌شود و گلکسی S8 اولین گوشی خواهد بود که به این پردازنده مجهز می‌شود. با در نظر گرفتن واقعیت مجازی، دوربین‌های دوگانه و نمایشگرهای باکیفیت، چیپست‌های کنونی قادر به عملکرد خوب نیستند و نمی‌توانند تجربه خوبی از موارد یادشده برای کاربران ایجاد کنند. بنظر می‌رسد که اسنپدراگون ۸۳۰ همه این موارد را در نظر دارد.

نوشته اسنپدراگون ۸۳۰ با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.