اسپیکر هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی سامسونگ و‌ هارمن کاردن در سال آینده عرضه می‌شود

براساس آخرین شنیده‌ها، کمپانی‌ سامسونگ قصد دارد تا دامنه فعالیت‌های خود را در حوزه اسپیکر هوشمند گسترش دهد. اخیرا شنیده شده که این شرکت با شرکت ‌هارمن (Harman) در خصوص تولید اسپیکر هوشمندی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی وارد مذاکره شده است. به گزارش منابع خبری کره‌ای، دینش پالیوال، مدیرعامل ‌هارمن در این خصوص عنوان کرد که مذاکرات میان این دو شرکت در جریان نمایشگاه IFA 2017 و به‌صورت کاملا محرمانه صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود که این اسپیکر جدید که به‌زودی مراحل توسعه و تولید آن به پایان خواهد رسید، از قابلیت‌ها و عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های مشابهی همچون آمازون اکو و گوگل اسیستنت برخوردار خواهد بود. اگر خاطرتان باشد، چند روز پیش و در جریان برگزاری نمایشگاه IFA، چندین شرکت از اسپیکرهای هوشمند جدید خود پرده برداشتند و در این بین، کمپانی سامسونگ نیز از چند ویژگی و قابلیت هوشمند برای محصولات خود رونمایی کرد.

همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ در اوایل سال جاری میلادی، شرکت‌ هارمن را خریداری کرد و اکنون این دو شرکت، قصد دارند تا بزرگ‌ترین پروژه مشترک خود را با تولید محصولی جدید که درواقع یک اسپیکر هوشمند مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی خواهد بود، انجام دهند.

درحال حاضر، دستیار دیجیتالی بیکسبی در گوشی‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس و همچنین گلکسی نوت 8 قابل استفاده است. در این سه گوشی، دکمه‌ای اختصاصی بر روی بدنه دستگاه به منظور فعال کردن این دستیار دیجیتالی تعبیه شده است.

گفتنی است فعلا این دستیار دیجیتالی قادر به پشتیبانی از زبان‌های مختلف نیست و تنها با زبان‌های کره‌ای و انگلیسی سازگار است، اما قرار است به‌زودی پشتیبانی از دیگر زبان‌های دنیا نیز به آن اضافه شود.

نوشته اسپیکر هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی سامسونگ و‌ هارمن کاردن در سال آینده عرضه می‌شود اولین بار در پدیدار شد.