اضافه شدن قابلیت‌های متفاوت سامسونگ Dex به گلکسی S9 و نوت ۹

قابلیت دکس (DeX) سامسونگ چند سالی است که معرفی شده است و کاربران برای استفاده از آن نیاز به خرید یک داک مجزا و یک کابل USB-C برای اتصال به پورت HDMI دارند. جدیدترین نسخه آن در سال 2019 تحت عنوان «DeX for PC» برای گوشی‌های گلکسی S10 و نوت 10 ارایه شد.

روش کار با سامسونگ DeX به این صورت است که شما گوشی گلکسی خود را از طریق یک کابل USB به کامپیوترتان وصل کرده و محتوای نمایشگر هندست را بر روی صفحه‌نمایش کامپیوتر مشاهده می‌کنید. این یک روش راحت برای انتقال فایل بین دو دستگاه و همچنین اجرای اپلیکیشن‌های موبایلی بر روی یک نمایشگر بزرگ‌تر است. شما حتی می‌توانید تماس‌های تلفنی و پیام‌های خود را مستقیما بر روی دسکتاپ دریافت کنید. البته این روش در مقایسه با اتصال بی‌سیم دردسرهای خودش را دارد، اما باید بگوییم که واقعا کار می‌کند.
حالا با عرضه One UI 2.0 (و اندروید 10) برای دستگاه‌های گلکسی S9، کاربران گزارش داده‌اند که قابلیت DeX for PC هم برای گوشی‌های سال 2018 سامسونگ ارایه شده است. این گوشی‌ها شامل گلکسی S9، گلکسی S9 پلاس و گلکسی نوت 9 می‌شوند.

آیا بالاخره سرویس PlayGalaxy Link هم برای پرچمداران 2018 سامسونگ عرضه می‌شود؟

سرویس PlayGalaxy Link چیزی شبیه Steam Link برای گوشی‌های سامسونگ است که به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌های کامپیوتری خود را بر روی هندست‌تان اجرا کنید. بدین ترتیب، امکان انجام بازی‌ها در هر جایی وجود خواهد داشت. این سرویس، در حال‌حاضر، در نسخه بتا است و تنها از سری گلکسی S10 و گلکسی نوت 10 پشتیبانی می‌کند. با این‌حال، شنیده‌ها حاکی از آن است که سایر مدل‌ها نیز به‌زودی به این جمع خواهند پیوست.
بنابراین، دارندگان گلکسی S9 ممکن است با دریافت One UI 2.0، قادر به تست این سرویس پخش بازی بر روی گوشی‌هایشان باشند.

نوشته اضافه شدن قابلیت‌های متفاوت سامسونگ Dex به گلکسی S9 و نوت 9 اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.