اضافه شدن چند قابلیت مخفی به گوگل پیکسل ۴ در آپدیت جدید

اوایل امروز مشخص شد که تعدادی از گوشی‌های پیکسل گوگل هنوز آخرین آپدیت ماهانه و همچنین قابلیت‌های جدیدی که گوگل هر سه ماه یکبار عرضه می‌کند را دریافت نکرده‌اند. منظور از این قابلیت‌های جدید، بهبودهایی است که در مدیریت حافظه صورت می‌گیرند و امکان انجام چندین کار را بر روی دستگاه‌های پیکسل فراهم می‌کنند.

سایر بخش‌های به‌روزرسانی، مربوط به اپلیکیشن‌ها می‌شود. مثلا با آپدیت جدید، اپلیکیشن ویدیو چت Duo، چهره‌های کاربران پیکسل را حتی باوجود حرکت‌شان به این‌طرف و آن‌طرف در وسط نمایشگر نگه خواهد داشت. همچنین اگر یک کاربر تمایل به مخفی کردن پس‌زمینه خود در اپلیکیشن Duo داشته باشد، امکان مات کردن آن را خواهد داشت. ضمن اینکه حالا پیکسل 4 می‌تواند با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشین، صداهای مجاوری را که در حین گفتگو به‌خاطر ارتباط اینترنتی ضعیف شنیده نمی‌شوند حدس بزند. سایر امکانات آپدیت جدید، شامل اضافه کردن یک حالت مات به تصاویر قدیمی چهره‌ها و افراد و همچنین دسترسی به آپدیت جدید اپلیکیشن Call Screen (که به‌طور اتوماتیک تماس‌های واردشده از شماره‌های ناشناس را مسدود خواهد کرد) می‌شود.

اما به‌گفته فروم توسعه‌دهندگان XDA، گوگل سه قابلیت جدید را هم به گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4XL اضافه کرده است که به‌طور گسترده عمومی نشده است. برای مثال، این هندست‌ها با آپدیت جدید حالا از سیستم ناوبری ماهواره‌ای جهانی (GNSS) پشتیبانی خواهند کرد. این سیستم به کسانی که از GPS یا Galileo استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد تا با بکارگیری فرکانس‌های L5 و E5a اطلاعات دقیق‌تری را از مکان موردنظر داشته باشند. بد نیست بدانید که GPS متعلق به دولت آمریکاست و Galileo توسط اتحادیه اروپا اداره می‌شود. گوگل می‌گوید که کاربران با این قابلیت خواهند توانست تا با دقت بسیار زیادی در گوگل مپس ناوبری کنید.

فیس آنلاک حالا بتدریج بهبود خواهد یافت

دومین قابلیت جدید مخفی، مربوط به اضافه شدن پشتیبانی از eSIM اپراتور T-Mobile می‌شود. eSIM یک سیم‌کارت الکترونیکی است که به مادربورد گوشی اضافه شده و در کنار سیم‌کارت‌های فیزیکی قدیمی کار می‌کند. همانطور که می‌دانید سری پیکسل 4 از دو سیک‌کارت مجزا پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربر می‌تواند بر روی آن‌ها از یک eSIM و یک سیم‌کارت فیزیکی، از دو اپراتور مختلف، استفاده کند. هر دو سیم‌کارت در حالت عادی فعال هستند، اما درصورت استفاده از یکی، سیم‌کارت دیگر به‌طور اتوماتیک غیرفعال خواهد شد. کاربران پیکسل 4 که از خدمات T-Mobile استفاده می‌کنند، حالا می‌توانند دو خط مختلف را برای منزل و محل کارشان فعال نمایند.

قابلیت جدید مخفی دیگر برای خانواده پیکسل 4، بهبود تدریجی سیستم فیس آنلاک آن‌ها خواهد بود. گوگل هنوز آپدیتی عرضه نکرده که به کاربر اجازه دهد تا برای آنلاک کردن گوشی از او درخواست باز کردن چشمانش را بکند. این یعنی اینکه همچنان احتمال آنلاک کردن دستگاه توسط افراد دیگر به‌هنگام خوابیدن کاربر وجود دارد.

اما حالا کاری که گوگل با قابلیت Pixel Feature Drop انجام داده این است که سیستم فیس آنلاک گوشی از تصاویر اخیر چهره کاربر برای تشخیص آن استفاده خواهد کرد. این تصاویر جدید، هربار که کاربر پیکسل 4 گوشی خود را آنلاک می‌کند، توسط فیس آنلاک ایجاد خواهد شد.

این تغییر جدید، در اولین استفاده از فیس آنلاک بعد از نصب آپدیت ماه سپتامبر، به اطلاع کاربران خواهد رسید. جمله جدیدی که به دستورالعمل فیس آنلاک اضافه شده این است: گوشی شما برای ایجاد مدل‌های بهبودیافته چهره، از تصاویر اخیر فیس آنلاک‌تان استفاده خواهد کرد.

ضمنا باید به کسانی که نسبت به ذخیره‌سازی آنلاین عکس‌ها و مدل‌های صورت‌شان حساسیت دارند بگوییم که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. این تصاویر، با استفاده از چیپ امنیتی Titan M، بر روی خود دستگاه نگه‌داری می‌شوند. بنابراین حالا هروقت که مدل چهره‌ کاربر پیکسل 4 ، با استانداردهای تعیین‌شده مطابقت نداشته باشد، نوتیفیکیشنی ارسال خواهد شد که به او خواهد گفت دوباره تلاش کند. گوگل، لیست این بهبودها را در برگه تغییرات آپدیت ماه دسامبر امسال آورده است، اما در پست وبلاگی خود درباره  Pixel Feature Drop، اشاره‌ای به آن‌ها نکرده است. این قابلیت‌ها همچنین در فروم پشتیبانی شرکت هم توضیح داده نشده‌اند.

به‌هرحال، اگر شما هنوز به‌روزرسانی ماه دسامبر را برای پیکسل‌های مجهز به اندروید 10 خودتان دریافت نکرده‌اید، می‌توانید امکان دسترسی آن را از مسیر Settings>System>Advanced>System update>Check for update چک کنید.

نوشته اضافه شدن چند قابلیت مخفی به گوگل پیکسل 4 در آپدیت جدید اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.