اطلاعات مسافران ایرلاین هنگ کنگی به سرقت رفت

تازه‌ترین اخبار منتشر شده نشان می‌دهد که اطلاعات شخصی و هویتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از مسافران فیلیپینی یک ایرلاین فعال در هنگ‌کنگ به سرقت رفته است.
 
این روزها که از گوشه و کنار جهان اخباری مبنی بر سرقت اطلاعات شخصی و هویت کاربران در فضای مجازی و اپلیکیشن‌های مختلف منتشر می‌شود، تازه ترین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که اطلاعات شخصی و هویتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از مسافران فیلیپینی ایرلاین کاتای پاسیفیک ایرویز که به هنگ کنگ تعلق دارد،  در طول یک سال گذشته به سرقت رفته است.
 
نخستین باری که چنین احتمالی داده شد، ماه مارس سال جاری میلادی بود که بعد از بررسی و تحقیقات فراوان در ماه مه میلادی ۲۰۱۸ توسط کمیسیون ملی حفاظت از حریم خصوصی کاربران در فیلیپین معلوم و مشخص شد که خیل عظیمی از مسافران فیلیپینی تحت تاثیر این سرقت اطلاعات شخصی قرار گرفته‌اند و اطلاعاتشان به سرقت رفته است.
 
بر اساس گزارشی که در وب سایت فیلیپین استار آمده است، در میان این اطلاعات به سرقت رفته مسافران می‌توان به ملیت، تاریخ تولد، آدرس پست الکترونیکی، شماره تماس، اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری و بانکی، شماره گذرنامه،   کد ملی و تاریخچه سفرهای مسافران اشاره کرد.
 
شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک ایرویز (Cathay Pacific Airways) که حامل پرچم هنگ کنگ است، در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان یکی از برترین ایرلاین‌های فعال در جهان شناخته شد و روزانه با پروازهای بسیاری از مناطق مختلف جهان، هزاران مسافر را به مقاصد خود جابجا کرده و می‌رساند.