افتتاح اینترنت پرسرعت ۶۲ روستای استان قم

امروز اینترنت پرسرعت 62 روستای استان قم با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.
 
در این مراسم محمود واعظی اظهار کرد: نگاه کلیدی دولت به مناطق محروم، کاهش شکاف طبقاتی است.
 
وی با بیان اینکه همه ملت ایران برای دولت و نظام، عزیز هستند، افزود: در صدد هستیم آنچه در حیطه وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در روستاها و مناطق محروم است را به نحو احسن اجرا کنیم.
 
واعظی اظهار کرد: امروز استان قم جزو معدود استانهایی است که تقریباً تمام روستاهایش دارای ارتباط تلفنی هستند و برنامه دیگر آن است که اینترنت را به روستاها ببریم.
 
وی تصریح کرد: نگاه ما به اینترنت روستایی، نگاه فانتزی نیست وتسهیل زندگی روستاییان با برقراری اینترنت پرسرعت در دستور کار قرار دارد.
 
واعظی به کاربردهای اینترنت پرسرعت در روستاها اشاره کرد و گفت: موضوعاتی چون پرونده الکترونیک سلامت، آموزش الکترونیک، ارتباط دانشگاهیان و دانش آموزان با منابع علمی روز می تواند در نهایت به رونق کسب و کار و ارتقاء سطح علمی و فرهنگی روستاییان بینجامد.
 
وی بر ضرورت ایجاد شغل از طریق ICT و گسترش اینترنت پرسرعت تاکید کرد و ادامه داد: امروز 62 روستای این استان به اینترنت پرسرعت تجهیز شد و انشاء الله در ماه شعبان تمامی روستاهای استان تجهیز می شوند.
 
واعظی با بیان اینکه دهه فجر مصادف با اجرای برجام شده است، افزود: امسال توانستیم مشکلات سیاسی کشور را حل کنیم و اولویت سال آینده رونق اقتصادی و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور است.