افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان از تقویت زیرساخت‌های مخابراتی برای در خانه ماندن شهروندان خبر داد و گفت: ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت استان کردستان 50 درصد افزایش داشته است.
 
 
 
آزاد حکمت امروز در سنندج اظهار کرد: در راستای حمایت از خانواده‌های کردستانی برای تسهیل در ارتباطات و در خانه ماندن آنها ، مخابرات منطقه با افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت استان نسبت به تقویت زیر ساخت‌های مخابراتی گام بلندی برداشته است.
 
وی افزود: از آنجاییکه با ورود ویروس کوید19 در کشور و ایجاد محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، برای در خانه ماندن شهروندان و تبادل ارتباطات، انجام صله ارحام به صورت مجازی، دریافت اطلاعات و انجام دورکاری برخی ادارات نیاز مشتریان به بسترهای اینترنتی نسبت به قبل بسیار مشهود و قابل تامل بود، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در اسرع وقت نسبت به افزایش ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت استان از 20 گیگ به 30 گیگ اقدام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه این مهم موجب بهبود کیفیت شبکه و افزایش ظرفیت دیتای استان شد، ابراز داشت: خوشبختانه با این اقدام نیازهای ارتباطی مشتریان، در راستای اصل مشتری‌مداری محقق شده است.
 
مدیر مخابرات منطقه کردستان خاطر نشان ساخت: برای جبران بخشی از کمبودهای ip مشتریان اینترنت مخابرات، پروژه iprrliz انجام شد که با این اقدام با مدیریت بهینه ipهای موجود بخش عمده‌ای از مشکلات کمبود ip که منجر به عدم دسترسی مشتری به سرویس اینترنت می‌شد رفع شد.
 
افزایش دو برابری حجم مصرف اینترنت مشترکان کردستان
 
حکمت با اعلام اینکه حجم مصرف اینترنت مشترکان در استان نسبت به قبل از ورود و شیوع ویروس کرونا حدود ۲ برابر افزایش یافته است، افزود: جلب رضایت مشتریان با ارائه سرویس‌های با کیفیت از جمله اولویت‌های کاری مخابرات در استان است.
 
وی یادآور شد: در راستای بهبود کیفیت شبکه دیتای استان نیز 10 دستگاه سوییچ نصب و راه‌اندازی شده است که شرایط ِکنترل و هدایت ترافیک مصرفی در مسیرهای مختلف را فراهم کرده است.
 
وی همچنین از افزایش ظرفیت سامانه BRAS استان (سامانه تامین ip ) خبر داد و گفت: ظرفیت این سامانه به میزان 50 درصد افزایش داشته است.
 
مدیر مخابرات منطقه کردسستان اضافه کرد: مخابرات منطقه کردستان در این بحران اجتماعی پیش رو، با بکارگیری تمام ظرفیت‌ها، توان و تخصص نیروهای کارآمد به عنوان یاوران همیشگی در کنار شهروندان بوده و پاسخگوی نیازهای مخابراتی و ارتباطی مشتریان خواهد بود.
 
گفتنی است، در حال حاضر بیش از 67 هزار مشترک اینترنت پرسرعت مخابرات در استان کردستان فعال هستند که از سرویس‌های این بستر بهره می‌گیرند.