افشای اولین تصاویر گوگل پیکسل ۴a با نمایشگر حفره‌دار

گوگل بعد از معرفی و عرضه گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4XL، اکنون در حال کار بر روی نسخه‌های ارزان‌تر این سری و البته مدل‌های بعدی پیکسل 3a است؛ یعنی سری پیکسل 4a. رندرهای این هندست لو رفته‌اند و حالا می‌توانیم نگاهی به جزییات طراحی آن بیندازیم.

این افشاگری، از طرف OnLeaks@ صورت گرفته که پیش‌ازاین رندرهای همه پرچمداران اصلی سال 2020 از جمله گلکسی S11، گلکسی S11 پلاس و هواوی P40 پرو را به بیرون درز داده است. تصاویر لو رفته، نشان می‌دهند که پیکسل 4a دارای یک هول پانچ در گوشه بالا سمت چپ است. نمایشگر گوشی هم یک پنل ۵.۷ یا ۵.۸ اینچی است که افزایش کوچکی نسبت به صفحه‌نمایش ۵.۶ اینچی پیکسل 3a دارد و از حاشیه‌های بالا و پایین نازک‌تری برخوردار شده است. ابعاد دستگاه هم ۱۴۴.۲ در ۶۹.۵ در ۸.۲ میلی‌متر است.

در پشت پیکسل 4a شاهد یک پرداخت فلزی و ماژول دوربین شبیه به پیکسل 4 هستیم، اما به جای دو دوربین، تنها از یک دوربین استفاده شده است. با این حال، احتمالا چندین سنسور اضافی برای کمک به فوکوس دوربین در آنجا وجود خواهند داشت. رندرها همچنین نشان‌دهنده یک اسکنر اثر انگشت در پشت پیکسل 4a هستند.

تصاویر لو رفته، هیچ سخت‌افزار مبتنی بر فناوری رادار Soli را بر روی پیکسل 4a نشان نمی‌دهند. این موضوع، از آنجاییکه پیکسل 4a یک گوشی مقرون‌به‌صرفه خواهد بود، منطقی به نظر می‌رسد. به همین‌خاطر است که برخلاف پیکسل 4 شاهد یک حسگر اثر انگشت فیزیکی بر روی پیکسل 4a هستیم.

همچنین باید به یک پورت USB-C در پایین و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در بالای هندست هم اشاره کنیم. اگر سری پیکسل 4a، بدون فناوری Soli روانه بازار شود، در این صورت گوگل خواهد توانست آن را در کشورهای بیشتری عرضه کند.

درباره سایر مشخصات پیکسل 4a باید بگوییم که احتمالا شاهد یک چیپست میان‌رده سری اسنپ‌دراگون 700 و رم و حافظه ۴ و ۶۴ گیگابایتی در داخل آن خواهیم بود. می‌توان انتظار داشت که گوگل سری پیکسل 4a خود را در کنفرانس I/O 2020 که در ماه مه هر سال برگزار می‌شود، معرفی کند.

نوشته افشای اولین تصاویر گوگل پیکسل 4a با نمایشگر حفره‌دار اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.