ال‌جی در راه رسیدن به هدف فروش ۲ میلیون گوشی G6 ناکام ماند

طبق گزارش منتشر شده از سوی سازنده اصلی تجهیزات در کره‌جنوبی، کمپانی ال‌جی که قبل از عرضه آخرین پرچمدار خود رویای فروش دو میلیون دستگاه گوشی G6 را در سر می‌پروراند، این روزها حال و روز خوبی ندارد و نتوانسته آن‌طور که امید داشت، انتظارات را برآورده کند.

این منبع اعلام کرد که ال‌جی برای فروش 2 میلیون G6 در این تابستان برنامه‌ریزی کرده بود ولی درحال‌حاضر با اینکه این کمپانی از ارائه آماری مشخص از میزان فروش جدیدترین پرچمدار خود طفره می‌رود ولی اطلاعات اخیر حاکی از آن است که G6 در تمام مدت زمان حضور خود در بازار دائما در حال جنگیدن با دیگر رقبا برای بدست آوردن سهمی از بازار بوده ولی در اغلب این نبردها شکست خورده است. در واقع آخرین پرچمدار این شرکت نیز چیزی جز شکست روی دست این کمپانی نگذاشته و این در حالی است که در سه سال گذشته هم میزان فروش پرچمداران سری G این کمپانی به‌طرز قابل‌توجهی کاهش یافته است.

ال‌جی G6

لازم به ذکر است که بیشترین میزان فروش در گوشی‌های سری G مربوط به G3 بوده که در ماه مه سال 2014 عرضه شد و توانست آمار فروش 10 میلیارد دلاری را ثبت کند. مابقی اسمارت‌فون‌های این سری، هنوز توفیق خاصی را کسب نکرده‌اند. فروش ال‌جی G4 نسبت به جانشین سال گذشته آنقدر ناامیده کننده بود که کمپانی سازنده را مجبور کرد تا تغییراتی بنیادی را در طراحی و ساخت پرچمدار بعدی ایجاد کند و محصولی کاملا متفاوت و ماژولار یعنی G5 را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

این تغییرات ایجاد شده و عرضه موبایلی ماژولار هم نتوانست آن‌طور که باید، نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب کرده و این انقلاب در طراحی به سرافکندگی برای ال‌جی تبدیل شد و بازهم این شرکت را مجبور کرد تا بخت خود را بار دیگر با تغییراتی بنیادی و این مرتبه با اسمارت‌فونی به نام G6 بیازماید. این گوشی‌هوشمند در کنفرانس جهانی موبایل شهر بارسلونا در سال جاری معرفی شد. کره‌ای‌ها در همان ابتدا سعی کردند با معرفی فناوری Full Vision به‌کار گرفته شده در نمایشگر این گوشی و نسبت نامتعارف 18:9 به کاربران اعلام کنند که پرچمدار جدیدشان علاوه‌بر خاص بودن در طراحی، از بقیه گوشی‌های بازار نیز اندکی قد بلند‌تر خواهد بود.

ال‌جی

همچنین این شرکت برای در دست گرفتن بازار میان‌رده‌ها نیز از سری گوشی‌های Q6 پرده‌برداری کرد. در حقیقت این اسمارت‌فون، میان‌رده‌ای در لباس پرچمدار بوده و با ارائه سخت‌افزاری ضعیف‌تر و قیمت کمتر، همان طراحی دلچسب G6 را به خریداران هدیه می‌کند. هرچند برخی تحلیلگران معتقدند که عرضه این اسمارت‌فون‌های میان‌رده نیز موفقیت چشمگیری را نصیب ال‌جی نخواهند کرد چرا که این بازار توسط کمپانی‌های چینی اشباع شده و رقابت در این بازار بسیار سخت‌تر از بازار گوشی‌های بالارده است.

با اینکه میان‌رده‌های سری K و X شرایط بهتری را در بازار خانگی و آمریکای شمالی تجربه می‌کنند ولی آمار‌ها نشان می‌دهند که کاربران علاقه‌ای به خرید پرچمدار این شرکت ندارند و حتی بعضی از خریداران گوشی‌های کمپانی‌های چینی را به موبایل‌های ال‌جی ترجیح می‌دهند. البته با این وجود این غول کره‌ای امیدوار است تا با عرضه گوشی ال‌جی V30 دوباره روزهای خوش گذشته را تکرار کرده و بتواند طرفداران خود را راضی و دوباره فروش خوبی را تجربه کند.

نوشته ال‌جی در راه رسیدن به هدف فروش 2 میلیون گوشی G6 ناکام ماند اولین بار در پدیدار شد.