ال‌جی در پرونده شکایت حقوقی KFTC بر علیه کوالکام، جای سامسونگ را گرفت!

South-Korea-Court-Rules-Seizure-of-Bitcoin-Unlawful-1024x512-09-12-2017 ال‌جی در پرونده شکایت حقوقی KFTC بر علیه کوالکام، جای سامسونگ را گرفت!

در حالی که کوالکام با پیروزی‌های حقوقی خود در نبرد با اپل و گرفتن حکم ممنوعیت فروش برخی مدل‌های آی‌فون در چین و آلمان، حسابی سر و صدا به پا کرد ولی باید یادآور شویم خود آنها نیز از طرف اپل و دولت آمریکا در موارد مشابهی متهم و تحت تعقیب قضایی قرار دارند و باید روز چهارم ژانویه در مقابل قاضی Lucy Koh، از خود دفاع کنند!

LG-joins-Korean-antitrust-suit-against-Qualcomm-replacing-Samsung ال‌جی در پرونده شکایت حقوقی KFTC بر علیه کوالکام، جای سامسونگ را گرفت!

به علاوه در کره جنوبی نیز کوالکام نقره داغ شده است. دو سال قبل، کمیته تجارت عادلانه کره (KFTC) این شرکت را به جرم استفاده غیر قانونی از برخی اختراعات، به پرداخت مبلغ 915 میلیون دلار جریمه محکوم کرد. کوالکام از پذیرش این حکم سرباز زد و در نتیجه فعلا اجرای حکم این پرونده حقوقی متوقف شده است!

به گزارش Business Korea، طی این مدت شرکت‌های بزرگ صاحب‌فناوری که به صف شاکیان پیوسته‌اند تعدادشان رو به افزایش گذاشت و اپل، سامسونگ، مدیاتک، اینتل و هواوی را شامل شد. ولی بعد از توافقی که در اوایل امسال بین سامسونگ و کوالکام در رابطه با تبادل اطلاعات و حق استفاده از پتنت‌های یکدیگر، برقرار شد، شرکت سامسونگ از جمع شاکیان خارج شد.

در حقیقت این اقدام عجیب سامسونگ، می‌توانست سبب زیرسوال رفتن پرونده KFTC شود ولی دیگر شرکت مشهور کره‌ای اکنون صندلی خالی سامسونگ را در بین شاکیان از این چیپست‌ساز آمریکایی گرفته است. هرچند معلوم نیست تا چه حد شرکت ال‌جی توانایی سرشاخ شدن با کوالکام را داشته باشد با این حال دخالت ال‌جی در این پرونده قطعا به کمک KFTC خواهد آمد و شانس پیروزی آنها در دادگاه را بالا خواهد برد.

در هر صورت انتظار نمی‌رود روند قانونی این پرونده و حکم نهایی دادگاه به این زودی مشخص گردد. در طی این چهارده ماهی که از آغاز جنگ حقوقی کوالکام و KFTC می‌گذرد، نمایندگان و وکلای دو طرف 11 بار با یکدیگر ملاقات داشته‌‌اند که فعلا نتیجه‌ای در پی نداشته است.

در پایان نیز گریزی هم به پرونده ممنوعیت فروش برخی مدل‌های آی‌فون در آلمان بزنیم. به نظر می‌رسد پیش از اجرا شدن حکم، کوالکام تقاضای انتقال اوراق قرضه یا وجه نقد به مبلغ 1.5 میلیارد دلار را کرده است. هر چند که تا این لحظه شرکت نتوانسته است این مبلغ را به چنگ آورد ولی کوالکام انتظار دارد تا هفته آینده با این پول برسد. البته هنوز هم باید منتظر تصمیم اپل در مورد درخواست دادگاه تجدید نظر بمانیم!

نوشته ال‌جی در پرونده شکایت حقوقی KFTC بر علیه کوالکام، جای سامسونگ را گرفت! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.