امتیاز ناامیدکننده دوربین سلفی آیفون ۱۱ در بنچمارک DxOMark

آیفون 11 اپل بسیار مورد اقبال مشتریان قرار گرفته و اکنون تبدیل به پرفروش‌ترین اسمارت‌فون دنیا شده است. بنچمارک DxOMark حالا نتایج تست دوربین سلفی این گوشی را منتشر کرده و نگاه عمیقی به عملکرد آن انداخته است. آیفون 11 هم مثل آیفون‌های 11 پرو از دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت، گشودگی دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متر بهره می‌برد. بنابراین جای تعجبی ندارد که این گوشی امتیازی نزدیک به مدل‌های پرو کسب کند، هرچند که عملکرد فوکوس آن کمی ضعیف‌تر بوده است.

دوربین سلفی آیفون 11 امتیاز ۹۱ را کسب کرده و با این امتیاز در رتبه ۱۳ چارت DxOMark قرار گرفته است. عملکرد کلی دوربین سلفی این گوشی کاملا شبیه به آیفون‌های 11 پرو است و عکس‌های گرفته‌شده با آن در طول روز، اکسپوژرهای عالی و محدوده دینامیکی خوبی دارند. با این‌حال، رنگ پوست‌ افراد در عکس‌ها تمایل کمتری به زرد طبیعی دارند که البته این موضوع در دوربین‌ آیفون‌ها امری شایع است. فوکوس‌ فاصله دور، یکی از نقاط ضعف دوربین سلفی آیفون 11 است که باعث از دست رفتن جزییات تصویر می‌شود. همچنین عکس‌های ثبت‌شده در همه سناریوها، به‌ویژه در نورهای کم، دارای نویز بودند.

اما در بخش فیلم‌برداری، دوربین سلفی آیفون 11 نتایج خوبی در ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه کسب کرده است و حتی بهتر از آیفون‌های پرچمدار توانسته نویز را کنترل کند. اکسپوژرها، جزییات و رنگ‌ها همگی خوب هستند و انتقال بین شرایط نوری مختلف به‌خوبی انجام شده است. با این‌حال، مشکل فوکوس دوربین، همچنان در هنگام ضبط ویدیوها هم وجود دارد.

نوشته امتیاز ناامیدکننده دوربین سلفی آیفون 11 در بنچمارک DxOMark اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.