امکان خرید در آمازون با ارزهای دیجیتال فراهم شد!

با نصب افزونه وب جدیدی که به تازگی منتشر شده است، این امکان برای شما فراهم می‌شود تا با ارزهای دیجیتال برتر بازار یعنی بیت کوین، اتریوم و لایت کوین از وب‌سایت آمازون خرید کنید.
 
به گزارش «یو تودِی» و به نقل از «تک کرانچ»، کاربران آمازون از این پس می‌توانند به لطف استارت‌آپ جدیدی با نام «مون» (Moon)، مبلغ خریدهای خود را در بستر شبکه لایتنینگ پرداخت کنند. این در حالی است که از مدت‌ها امکان استفاده آزمایشی از این افزونه برای حدود 250 کاربر آزمایشی مهیا شده بود. ماه آوریل نیز شاهد اضافه شدن پشتیبانی از شبکه لایتنینگ به این افزونه بودیم.
 
این استارت‌آپ به تازگی نسخه عمومی افزونه را برای مروگرها منتشر کرده است که افراد را قادر می‌سازد تا با استفاده از ارزهای دیجیتال از بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا خرید کنند.
 
امکان خرید از آمازون با استفاده از هر یک از کیف پول‌هایی که از شبکه لایتنینگ پشتیبانی می‌کند برای کاربران وجود دارد. الکتروم (Electrum) یکی از این کیف پول‌هاست از شبکه لایتنینگ پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از تراکنش‌های آنی آن در شبکه لایتنینگ بهره ببرید.
 
دیگر گزینه پیش روی شما اتصال این افزونه به حساب کاربری‌تان در صرافی کوین بیس (Coinbase) است. از این طریق می‌توانید به‌ وسیله لایت کوین، بیت کوین و اتریوم هزینه خریدهای‌تان از آمازون را بپردازید.
 
اوراستاک (Overstock)، «نیواگ» (Newegg) و برخی دیگر از فروشگاه‌های اینترنتی، پیش‌تر پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتال را برای کاربران‌شان مهیا کرده بودند، اما آمازون همچنان رویکردی منفعل در این خصوص اتخاذ کرده بود.
 
نکته جالب در خصوص مون، تبدیل ارزهای دیجیتال به ارزهای رایج بدون کسر کارمزد از کاربر است. لازم به ذکر است که خدمات مون در حال حاضر تنها در ایالات‌ متحده قابل دسترسی است، اما طبق برنامه‌های مون به زودی امکان انجام این پرداخت‌ها در بخش‌های دیگر جهان نیز ایجاد خواهد شد.