امکان مخفی نمودن برش دوربین سلفی در سامسونگ گلکسی S10

سامسونگ به نمایشگرهای Infinity U تعبیه شده در اسمار‌ت‌فون‌های سری گلکسی S10 افتخار می‌کند. اما طبیعتا کمپانی نیز متوجه شده که کلیه کاربران این هندست‌ها طرفدار برش مربوط به دوربین جلویی دستگاه نیستند. به همین دلیل گزینه غیرفعال نمودن این مشخصه طراحی در منوی تنظیمات گوشی مخفی شده است.

جایگزین ارایه شده برای ناچ همانند الگوی پیشین دارای یک برش مرئی دوربین در حاشیه مصنوعی فوقانی دستگاه است. در این حالت، برش ایجاد شده کاملا ضخیم بوده و به همین خاطر حفره نمایشگر بسیار پایین‌تر از حاشیه حقیقی دستگاه ایجاد شده است. با این وجود ناحیه تاریک نمایشگر کماکان مفید واقع می‌شود.

این ناحیه در عوض آن‌که به‌طور کامل غیرفعال شود، به آسانی در بستر یک پس‌زمینه مشکی‌رنگ قرار می‌گیرد. این پدیده بدان معناست که هنگامی‌که اپلیکیشن‌های دیگر تا لبه‌های نمایشگر کشیده نمی‌شوند؛ مشخصه‌هایی نظیر اعلان‌های برنامه، سیگنال شبکه، درصد شارژ باتری و سایر اطلاعات مفید کماکان در منطقه مصنوعی ایجاد شده نمایش داده می‌شوند.

طبیعتا تمامی کاربران مایل به فعال‌سازی این مشخصه نیستند. اما افرادی که با مشکلات ناشی از عدم سازگاری برخی اپلیکیشن‌های خاص و نمایش برخی اطلاعات در پشت برش دوربین دست‌به‌گریبان هستند؛ با استفاده از حالت مخفی‌سازی دوربین جلویی می‌توانند مشکل را موقتا رفع نمایند. این ایده تا زمان به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها و پشتیبانی آن‌ها از جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ سودمند خواهد بود.

نوشته امکان مخفی نمودن برش دوربین سلفی در سامسونگ گلکسی S10 اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.