انتشار به‌روزرسانی اندروید ۹ پای برای ایسوس ذن‌فون ۵Z در برخی کشورها آغاز شد

Asus-ZenFone-5Z-starts-getting-Android-9-Pie-in-some-countries انتشار به‌روزرسانی اندروید 9 پای برای ایسوس ذن‌فون 5Z در برخی کشورها آغاز شد

ذ‌ن‌فون ۵Z نخستین اسمارت‌فون ایسوس نیست که پس از مدت‌ها انتظار به‌روزرسانی اندروید ۹ پای را دریافت می‌کند. اما در تاخیرات به وجود آمده ایسوس کاملا مقصر نیست. به‌روزرسانی رسمی اندروید ۹ پای برای نسخه معمولی ذ‌ن‌فون ۵ در اوایل ماه جاری لو رفت و این موضوع ایسوس را وادار کرد تا به‌روزرسانی مذکور را بر روی وب‌سایت رسمی خود منتشر نماید.

Asus-ZenFone-5Z-starts-getting-Android-9-Pie-in-some-countries انتشار به‌روزرسانی اندروید 9 پای برای ایسوس ذن‌فون 5Z در برخی کشورها آغاز شد

یک هفته بعد کمپانی اعلام کرد که صاحبان گوشی ایسوس ذ‌ن‌فون ۵Z در تایوان واجد شرایط دریافت به‌روزرسانی اندروید ۹ پای هستند. همچنین بر اساس فهرست تغییرات منتشر شده در انجمن ایسوس، این به‌روزرسانی شامل جدیدترین پچ امنیتی و برخی اصلاحات در عملکرد دوربین است.

با توجه به اطلاعیه ایسوس به‌روزرسانی جدید بایستی ظرف مدت ۱ هفته برای کلیه گوشی‌های ذن‌فون ۵Z در تایوان ارایه شود. اما پیرامون زمان عرضه این به‌روزرسانی در سایر کشورها هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست. ۳ هفته پیش ایسوس اعلام کرد که در ژانویه سال ۲۰۱۹ هندست ذ‌ن‌فون ۵Z به‌روزرسانی اندروید ۹ پای را دریافت خواهد کرد. در صورت صحت این بیانیه انتظار می‌رود که بسته به‌روزرسانی جدید طی ماه آینده به شکل جهانی منتشر شود.

نوشته انتشار به‌روزرسانی اندروید ۹ پای برای ایسوس ذن‌فون ۵Z در برخی کشورها آغاز شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.