انتشار نتایج عملکرد فوق العاده اسنپدراگون ۶۶۰ در پایگاه Geekbench

انتشار نتایج عملکرد فوق العاده اسنپدراگون 660 در پایگاه Geekbench

کوالکام شرکت چند ملیتی آمریکایی بوده که به تولید محصولات نیمه هادی و تجهیزات مخابراتی می پردازد. این شرکت به تازگی دو پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ و ۶۳۰ را معرفی کرده که نسخه ۶۶۰ عملکرد بالاتری در مقایسه با نسخه ۶۳۰ دارد.

اسنپدراگون ۶۶۰ اگرچه یک تراشه میان رده بوده، اما به نظر می رسد این چیپ می تواند قدرت بیشتری در قیاس با اسنپدراگون ۶۵۳ داشته باشد. باتوجه به نتایج انتشاری در پایگاه داده Geekbench، اسنپدراگون ۶۶۰ نسبت به اسنپدراگون ۶۵۳ بیش از ۲۰ درصد عملکرد کلی و ۳۰ درصد عملکرد گرافیکی بیشتری ارائه می دهد که با چنین تفسیری باید آن را برترین چیپ میان رده شرکت آمریکایی دانست.

باتوجه به جزئیات انتشاری توسط کوالکام، اسنپدراگون ۶۶۰ براساس فرآیند ۱۴ نانومتری تولید شده و یک پردازنده هشت هسته ای به شمار می رود. این چیپ، ترکیبی از چهار هسته Kryo 260 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی و چهار هسته با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتزی است.

این چیپ به تراشه گرافیکی Adreno 512 مجهز بوده و دارای مودم X12 LTE است. با توجه به گزارش ها اسنپدراگون ۶۶۰ در تست تک هسته ای امتیاز ۱۵۹۹ و در تست چند هسته ای امتیاز ۵۶۳۹ را کسب کرده است که رقم قابل توجهی است.

اگر بخواهیم این امتیاز را با پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ دو گوشی هوشمند Mi 5S و Mi 5S Plus شیائومی مقایسه کنیم، اختلاف را مشاهده می کنیم.

.

منبع: mobilescout

مطلب انتشار نتایج عملکرد فوق العاده اسنپدراگون ۶۶۰ در پایگاه Geekbench برای اولین بار در وب سایت تکرا - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.