انتشار گزارش پراکندگی نسخه‌های اندروید در ماه دسامبر

 
android

android

به‌تازگی گوگل نموداری را از پراکندگی نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید در ماه دسامبر منتشر کرده است که نشان‌دهنده رشد درصد لالی‌پاپ و مارشمالو است، هرچند اوضاع مارشمالو هنوز ناامیدکننده است.

Android-chart-Deceber

مطابق این نمودار، جدیدترین نسخه اندروید یعنی مارشمالو توانسته با 0.2 درصد افزایش نسبت به ماه گذشته، 0.5 درصد از بازار را در اختیار خود بگیرد. لالی‌پاپ دیگر نسخه اندروید با افزایشی 4 درصدی نسبت به ماه نوامبر روبه‌رو بوده است و هم‌اکنون بر روی 29.5 درصد از اسمارت‌فون‌های اندرویدی نصب شده است.

کیت‌کت به‌عنوان محبوب‌ترین نسخه اندروید هم‌اکنون 36.6 درصد از بازار را در اختیار دارد که این میزان 2 درصد کم‌تر از ماه قبل است و سه نسخه متفاوت لوبیای‌ژله‌ای هم‌اکنون 26.9 درصد از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. اندروید 4 یا همان بستنی حصیری و نان‌زنجبیلی هم هر کدام شاهد کاهش سهمی ناچیز بوده‌اند. نکته جالب این آمار سهم 0.2 درصدی نسخه باستانی اندروید یعنی Froyo است که دقیقا مشخص نیست چرا هنوز در حال نفس کشیدن است!

مطمئنا با ارایه مارشمالو برای دستگاه‌های تولیدی سال 2015 در سال آینده شاهد افزایش سهم این نسخه در نمودارها خواهیم بود، هرچند احتمالا Froyo بازهم 0.2 درصد سهم خواهد داشت!

نوشته انتشار گزارش پراکندگی نسخه‌های اندروید در ماه دسامبر اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.