انتشار ۱۰۰ بدافزار با سوءاستفاده از مشکل ۱۹ ساله یک نرم افزار

پس از افشای وجود یک آسیب پذیری خطرناک در نرم افزار وینرر که از ۱۹ سال قبل تا به امروز شناسایی نشده بود، هکرها بیش از ۱۰۰ بدافزار و ویروس را برای سوءاستفاده از آن طراحی کردند.
 
به گزارش اسلش گیر، نرم افزار WinRAR به طور گسترده برای باز کردن فایل‌های فشرده شده یا فشرده سازی فایل‌های مختلف به منظور کاستن از حجم آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارشناسان امنیتی بعد از گذشت ۱۹ سال متوجه وجود مشکلی در این نرم افزار شده اند که سرقت اطلاعات کاربران را ممکن می‌کند.
 
این مشکل همزمان با عرضه نسخه ۵.۷۰ نرم افزار WinRAR برطرف شده است. اما بسیاری از کاربران کماکان از نسخه‌های قدیمی نرم افزار مذکور استفاده می‌کنند و لذا ممکن است با مشکلات امنیتی جدی مواجه شوند.
 
تحقیقاتی که مؤسسه مک آفی در این زمینه انجام داده نشان می‌دهد که هکرها با بررسی آسیب پذیری یادشده بیش از ۱۰۰ نوع بدافزار و ویروس را برای سوءاستفاده از آن طراحی کرده و در فضای مجازی منتشر کرده اند.
 
بخش عمده‌ای از این بدافزارها رایانه‌های آمریکایی را هدف قرار می‌دهند. هکرها با گنجاندن بدافزارهای خود در فایل‌های WinRAR محبوب، مانند فایل‌های فشرده حاوی موسیقی تلاش می‌کنند کاربران را به بارگذاری آنها ترغیب کنند.
 
نرم افزار WinRAR در ۲۰ سال گذشته در حدود ۵۰۰ میلیون نفر کاربر داشته و در صورت عدم به روزرسانی آن، امکان گسترش آلودگی ویروسی در فضای مجازی وجود دارد.