انتقاد رسانه‌ها از پنهانکاری آمازون در مورد تلفات کرونایی

 
 
برخی رسانه‌های آمریکا با انتقاد از پنهان کاری آمازون در مورد آمار مرگ و میر کارکنان این شرکت به علت شیوع ویروس کرونا، خواستار برخورد شفاف جف بزوس در این زمینه شده اند.
 
به نقل از سی ان بی سی، بر اساس اطلاعات پراکنده‌ای که آمازون تا به حال منتشر کرده تا به حال هفت تن از کارکنان انبارهای آمازون به علت ابتلاء به کرونا فوت کرده‌اند. اما رسانه‌های آمریکا بر این باورند که آمازون هنوز آمار واقعی و دقیقی را در این زمینه منتشر نکرده است.
 
آمازون علیرغم درخواست گسترده رسانه‌های مختلف حاضر به افشای تعداد دقیق کارکنان خود که به علت کرونا جان داده‌اند، نشده و البته سایر شرکت‌های فناوری آمریکا هم در این زمینه رفتار شفافی نداشته‌اند.
 
در هفته جاری آمازون خبر مرگ سه تن دیگر از کارکنان انبارهای خود در آمریکا را به علت ابتلاء به کرونا تأیید کرده است. بررسی‌های خبرنگاران آمریکایی نشان می‌دهد ممکن است تعداد کارکنان آمازون که به کرونا مبتلا شده‌اند تا ۹۰۰ نفر هم باشد و این افراد با رفت و آمدهای خود و به خصوص با لمس بسته‌های ارسالی آمازون به دیگر نقاط می‌توانند این ویروس را به طور گسترده منتقل کنند.
 
دیوید کلارک مدیر امور عملیاتی آمازون در مصاحبه خود با برنامه ۶۰ دقیقه شرکت سی بی اس آمریکا در تاریخ ۱۰ می مدعی شده که افشای آمار دقیق مرگ و میر در آمازون به علت ابتلاء به کرونا کاری بی فایده است و به جای این کار باید بر روی وضعیت ابتلای اقوام و نزدیکان این افراد به کرونا تمرکز کرد. همین مساله باعث شده که رسانه‌های امریکا به این نتیجه برسند که آمار مرگ و میر واقعی ناشی از ابتلاء به کرونا در آمازون بسیار فراتر از هفت نفر باشد.