اندروید باید شرم کند؛ ۷۰ درصد از آی‌فون‌ها از iOS9 استفاده می‌کنند!

 

سیستم عامل اندروید در تمام دنیا شناخته شده است و دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که اطلاعاتی از این سیستم عامل محبوب نداشته باشد. این پلتفرم محبوب طی این سال‌ها تغییرات زیادی داشته و البته به دلیل اپن سورس بودنش، مدل‌های مختلفی توسط کمپانی‌های معتبر از آن وارد بازار شده است؛ اما خب، با وجود ویژگی‌های فراوان اندروید نسبت به پلتفرم رقیب یعنی iOS، هنوز هیچ گونه یکنواختی از نصب سیستم عامل اندروید بر روی اسمارت فون‌های عرضه شده وجود ندارد.

ios-9

خب قطعا این موضوع می‌تواند یک نقطه ضعف بزرگ برای این سیستم عامل باشد. حال در کنار این موضوع وقتی بشنویم که جدیدترین نسخه اکو سیستم متفاوت اپل یعنی iOS 9 هم اکنون بر روی بیش از 70 درصد تولیدات این کمپانی نصب شده است، آن‌گاه می‌فهمیم که اندروید در این حوزه چه قدر عقب است!

حال بیایید یک مقایسه کوچک بین آخرین نسخه اندروید و آی‌اواس انجام دهیم. آیا می‌دانید تاکنون چند درصد از اسمارت فون‌های اندرویدی در جهان به اندروید 6.0 به‌روز رسانی شده‌اند؟

خب گفتنش واقعا سخت است! تاکنون تنها 0.3 درصد از جمعیت عظیم اندرویدی‌های دنیا وارد فضای جدید اندروید یعنی مارشمالو شده‌اند. وقتی ببینیم که اندروید 6 با فاصله بسیار کوتاهی نسبت به iOS 9 معرفی شده است، این افسوس بیشتر نیز می‌شود. البته این ایراد فقط در مورد آخرین نسخه وجود دارد. هم اکنون اندروید 5 تنها بر روی 26 درصد از اسمارت فون‌ها نصب شده و نسخه قبل از آن یعنی کیت کت سهمی 38 درصدی از بازار را در اختیار دارد. نسخه‌ای که بیش از 2 سال پیش معرفی شد.

یکی از دلایل موفقیت اندروید و اسمارت فون‌هایی که از این سیستم عامل بهره می‌برند، قیمت مناسب و منطقی این محصولات بود؛ اما باید پذیرفت که یک اکو سیستم تکه تکه و بی‌نظم به نفع هیچ کس نخواهد بود. این موضوع و ضعف در آن، می‌تواند به مثابه یک تهدید برای گوگل به شمار رود. با اینکه گوگل فشار زیادی به کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون‌های اندرویدی برای به‌روز رسانی محصولاتشان وارد می‌کند، اما هنوز نشانه‌هایی از تغییر در این روند نا منظم دیده نمی‌شود.

نوشته اندروید باید شرم کند؛ 70 درصد از آی‌فون‌ها از iOS9 استفاده می‌کنند! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.