اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ در اوایل ماه دسامبر برای گوشی‌های نکسوس منتشر خواهد شد

شرکت گوگل، وعده داده است که نسخه نهایی اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ در زمانی در ماه دسامبر به‌طور رسمی برای گوشی‌های نکسوس منتشر خواهد شد. با این‌حال، این سازنده از اعلام یک زمان دقیق، خودداری کرده بود و با توجه به اینکه هنوز غول جستجو یعنی گوگل، هنوز زمان مشخصی را اعلام نکرده است؛ یک گزارش جدید، نشان می‌دهد که نسخه ۷٫۱٫۱ اندروید نوقا در اوایل ماه دسامبر برای گوشی‌های نکسوس ارائه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

اپراتور موبایل ودافون استرالیا، به‌تازگی اعلام کرده است که اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ برای یکی از گوشی‌های خانواده نکسوس گوگل در ۶ دسامبر به صورت رسمی منتشر خواهد شد. بنابراین، اگر صاحب نکسوس ۶ پی گوگل هستید، کم‌تر از دو هفته دیگر، جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید نوقا برای دستگاه شما منتشر خواهد شد.

البته، این اپراتور، زمان انتشار به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ را برای سایر مدل‌های خانواده نکسوس مشخص نکرده است اما شکی وجود ندارد که این به‌روزرسانی برای مدل‌های دیگر سری نکسوس که با اندروید نوقا سازگار باشد، به صورت رسمی منتشر خواهد شد. بنابراین، نکسوس ۵ ایکس، یکی از محصولاتی است که به‌زودی، اندروید نوقا را همانند نکسوس ۶ پی دریافت می‌کند.

با این‌حال، باید توجه داشته باشید که هنوز مشخص نشده است که اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ به صورت هم‌زمان برای سایر گوشی‌های سری نکسوس، به‌طور هم‌زمان با گوشی پرچم‌دار نکسوس ۶ پی منتشر خواهد شد یا شرکت گوگل، این به‌روزرسانی را با تاخیر برای مدل‌های دیگر ارائه می‌دهد.

Nexus-5X

البته بنابر اعلام ودافون استرالیا، جدیدترین نسخه از به‌روزرسانی اندروید نوقا به طور هم‌زمان برای تمامی گوشی‌های نکسوس ۶ پی منتشر نخواهد شد و ممکن است تا نیمه ماه دسامبر یا حتی تا اواخر دهه دوم ماه دسامبر، انتشار اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ برای این مدل به طول بیانجامد.

جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید نوقا، به صورت FOTA در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و برای گوشی‌های هوشمند نکسوس ۶ پی، این به‌روزرسانی نزدیک به ۶۵۰ مگابایت حجم دارد. برای اطلاع، شرکت گوگل، چند روز پیش، نسخه پیش‌نمایش دوم اندروید نوقا ۷٫۱ را توسعه‌دهندگان ارائه داده که این نسخه، آخرین نسخه پیش از انتشار نسخه نهایی اندروید نوقا ۷٫۱ است.

آنچه که بیش‌تر از انتشار نسخه‌های جدید اندروید N برای کاربران اهمیت دارد، به‌روزرسانی‌های بعد از اندروید نوقا مانند اندروید O است. شرکت گوگل با معرفی سری پیکسل، به‌طور رسمی مشخص کرده است که در آینده، تنها سری پیکسل را به عنوان یک هدف برای حضور در تجارت گوشی‌های هوشمند در نظر دارد و بنابراین، سرنوشت گوشی‌های معرفی‌شده از سری نکسوس، مبهم است.

منبع: Softpedia